انتقاد طیب‌نیا از حمایت بانک جهانی از تحریم‌های ظالمانه

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که غروب روز چهارشنبه گذشته در راس هیاتی برای شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول وارد واشنگتن شده است در جلسات متعددی در مقر بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول شرکت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی طیب نیا در جلسه ای با حضور مسولان و اقتصاددانان ارشد این سازمان توسعه‌ای بین‌المللی به توضیح برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم پرداخت و با اشاره به نرخ رشد اقتصادی کشور و کنترل تورم به ثبات موجود در بازار پولی و مالی در کشور اشاره و دستاوردهای یک‌ساله دولت را در زمینه‌های متعدد از جمله کنترل تورم تشریح کرد.

وی در این جلسه اظهار کرد که همه این دستاوردها در حالی حاصل شده است که هنوز تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران لغو نشده و دولت برنامه‌های اقتصادی خود را با توجه به این وضعیت تنظیم می‌کند.

طیب‌نیا از برخورد سیاسی نهادی چون بانک جهانی با برخی کشورهای عضو از جمله کشورمان انتقاد کرده و افزود: تحریم‌های ظالمانه و غیرقابل توجیه در واقع ملت ایران را نشانه گرفته‌اند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان هم‌چنین جمعه شب در حاشیه این اجلاس و در جمع ایرانیان شاغل در این دو نهاد مالی بین‌المللی ضمن دیدار با آن‌ها در سخنان مبسوطی به تشریح برنامه‌های اقتصادی دولت پرداخت و موفقیت‌های دولت یازدهم در بخش‌های مختلف، رشد اقتصادی کشور و تلاش برای نظام‌مند کردن برنامه‌های اقتصادی پرداخت.

طیب‌نیا جمعه شب نیز پذیرای وزیران اقتصاد کشورهای عضو گروه جمهوری اسلامی ایران در بأنک جهانی بود.

بنا براین گزارش، کشورهای عضو این گروه عبارتند از: ایران، الجزائر، تونس، مراکش، افغانستان، غنا و پاکستان.

وزیر اقتصاد هم‌چنین دیدارهای جداگانه‌ای با وزیران اقتصادی برخی از کشورها خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  53  =  57