صدور بیش از ۴۵۰ هزار کارت هوشمند مهارت

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از آماده سازی و صدور 459 هزار کارت هوشمند مهارتی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کورش پرند افزود: فرآیند طراحی ساختار و تولید سامانه‌های سخت افزاری و نرم افزاری کارتهای هوشمند مهارت از تابستان سال 1392 آغاز شد و در مجموع از سال گذشته تا نیمه مهرماه سال جاری 876 هزار و 423 کارت هوشمند مهارت صادر شده است.

وی ادامه داد: تعداد 459 هزار و 82 کارت هوشمند مهارت در سال جاری صادر شده که 388 هزار و 526 فقره کارت به ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استانهای تهران، قم، قزوین، کردستان، سمنان، گلستان، البرز، فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، زنجان، اردبیل، لرستان، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، خوزستان، آذربایجان غربی، مازندران، همدان، هرمزگان، ایلام، مرکزی، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، گیلان، یزد و چهارمحال بختیاری تحویل شده است و متقاضیان برای دریافت کارتهای خود می توانند به ادارات کل استانی و یا مراکز آموزش فنی و حرفه ای مربوطه مراجعه کنند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: 70 هزار و 556 کارت از کارتهای صادر شده در سال جاری پس از آماده سازی برای توزیع، تحویل ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استانهای تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، همدان، بوشهر، خراسان جنوبی و گیلان می شوند.

وی تصریح کرد: فرآیند طراحی ساختار و تولید سامانه‌های سخت افزاری و نرم افزاری و صدور کارتهای هوشمند مهارت در راستای استقرار دولت الکترونیک و استاندارد سازی، اصلاح و بهبود روش ها و فرآیندها و با اهداف بازنگری، اصلاح، توسعه و بهینه سازی الگوهای ارزشیابی مهارت در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور صورت گرفته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ویژگیهای کارت هوشمند گواهینامه‌های مهارت بیان کرد: روی کارت هوشمند مشخصات فردی شامل نام و نام خانوادگی، شماره ملی، محل و تاریخ صدور کارت و کد شناسایی کارت هوشمند درج شده است و این کارت دارای یک چیپ کامپیوتری است که اطلاعات گواهینامه های مهارت افراد تا 20 گواهینامه در آن ثبت می شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نحوه استعلام گواهینامه‌های مهارت از طریق این کارت هوشمند اشاره کرد و گفت: این کارت هوشمند به سیستم جامع پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نشانی http://azmoon.portaltvto.com متصل است و استعلام آن درصورت نیاز از سوی نهادها و سازمانها بدون نیاز به مکاتبات اداری و کاغذی به صورت آنلاین و آفلاین با وارد کردن کد شناسایی که بر روی کارت درج شده در سامانه مذکور قابل انجام است.

وی درباره میزان امنیت کارت هوشمند مهارت نیز گفت: کارت هوشمند مهارت از کدهای امنیتی سه لایه برخوردار است و بنابراین در فرآیند استعلام امکان جعل وجود ندارد.

به گفته پرند تجمیع اطلاعات گواهینامه‌های مهارتی فرد در یک کارت هوشمند، ارتقای سلامت و امنیت گواهینامه‌های مهارت، جلوگیری از اقداماتی مثل جعل و حذف فرآیندهای کاغذی را از جمله دستاوردهای صدور گواهینامه‌های مهارتی در قالب کارتهای هوشمند دانست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  50