جدیدترین آلبوم «پینک فلوید» آخرینش خواهد بود

«دیوید گیلمور» گیتاریست گروه «پینک فلوید» گفت: آلبومی که به‌زودی روانه‌ی بازار می‌شود، آخرین همکاری گروهی ما خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،دیوید گیلمور خواننده و نوازنده‌ی گروه انگلیسی «پینک فلوید» در یکی از برنامه‌های شبکه‌ی «بی.بی.سی» اعلام کرد: «رودخانه بی‌پایان» آخرین اثر ماست که برای بزرگداشت یاد «ریک رایت» نوازنده‌ی فقید کیبورد «پینک فلوید» تنظیم شده است.

گیلمور در سخنان اخیرش درباره‌ی رایت گفت: مردم، رسانه‌ها و متأسفانه گاهی خود ما نسبت به رایت کم‌لطف بوده‌ایم.

«نیک میسون» درامر «پینک فلوید» در ادامه‌ی سخنان گیلمور، گفت: این آلبوم فرصت مناسبی برای ادای احترام، تجلیل و شاید اعتبار دادنی با تأخیر به نوازنده‌ی کیبورد گروه است.

پینک فلوید

آلبوم «رودخانه بی‌پایان» این گروه موسیقی پس از 20 سال در ماه نوامبر به‌عنوان آخرین همکاری این چهار چهره‌ی موسیقی انگلیس روانه بازار می‌شود و شامل آهنگ‌هایی است که رایت پیش از درگذشت در سن 65 سالگی در سال 2008 ساخته بود. این آلبوم موسیقی جدید حاصل همکاری «نیل مانزانرا»، «دیوید گیلمور»، «دورگا مک‌بروم – هودسون» و «اندی جکسون» است. آخرین آلبوم این گروه مشهور در سال‌های 1994- 1993 میلادی با نام «زنگ جدایی» و با همکاری «دیوید گیلمور»، «نیک میسون» و «ریچارد رایت» ضبط شد.

گروه «پینک فلوید» سال 1965 توسط «سید برت»، «نیک میسون»، «راجر واترز» و «ریچارد رایت» در لندن تشکیل شد. گیلمور در سال 1967 همکاری‌اش را با این گروه موسیقی آغاز کرد و یک سال پیش از آن، برت به‌دلیل وخامت حال جسمی‌اش از گروه جدا شد.

«پینک فلوید» بعدها به یکی از مشهورترین گروه‌های موسیقی تبدیل شد و در آن زمان، 200 میلیون آلبوم در سطح جهانی فروش داشت.

«نیمه تاریک ماه»، «دیوار» و «کاش اینجا بودی» از معروف‌ترین آلبوم‌های «پینک فلوید» هستند که در میان تأثیرگذارترین آلبوم‌های راک قرن بیستم قرار دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  ⁄    =  6