۱۰۲ درصد از برنامه سال ۹۰ بیمه آسیا محقق شد

ابراهیم کاردگر مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به تولید 1001 میلیارد تومان حق بیمه در 6 ماه نخست سال 93 در بیمه آسیا گفت: در 6 ماهه اول امسال 102 درصد از برنامه شرکت برای سال جاری محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،کاردگر افزود: سهم رشته شخص ثالث و سرنشین 50 درصد از کل پرتفوی بیمه آسیا است، سپس بیمه درمان 5/19 درصد از کل پرتفوی را به خود اختصاص داده است و کمترین سهم نیز مربوط به رشته مهندسی با سهم 3/1 درصدی است. مدیرعامل بیمه آسیا با بیان اینکه پرتفوی بیمه آسیا در 6 ماهه دوم سال گذشته از 2/9 درصد به حدود 10 درصد رسید، گفت: هدف‌گذاری شرکت بیمه آسیا برای سال 93 رسیدن به سهم حداقل 12 درصدی از بازار بیمه کشور تعیین شده و تمامی برنامه‌ها و بودجه شرکت را متناسب با این هدف تنظیم کرده‌ایم.
کاردگر تصریح کرد: در نیمه اول امسال حق بیمه تولیدی شرکت 44 درصد، تعداد بیمه‌نامه‌های صادره 5/12 درصد و نرخ خسارات پرداختی 16 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: 10 استان تهران، اصفهان، خراسان رضوی‌، آذربایجان شرقی، مازندران، فارس، کرمان، گیلان، خوزستان و البرز 69 درصد از کل پرتفوی بیمه آسیا را به خود اختصاص داده‌اند. کاردگر در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران با اشاره به بیمه‌نامه‌های صادره در 6 ماهه نخست سال جاری در استان تهران تصریح کرد: تعداد کل بیمه‌نامه‌های صادره در این استان در این مدت 198 هزار و 770 بیمه‌نامه، تعداد پرونده‌های خسارت 74 هزار و 213 فقره، نسبت خسارت 42 درصد، سهم از کل حق بیمه تولیدی بیمه آسیا حدود 22 درصد و سهم این استان از کل خسارت پرداختی طی این مدت 2/21 درصد بوده است. وی با اشاره به پرداخت حجم بالایی از خسارت‌های بیمه‌گذاران در پایان سال گذشته گفت: نسبت خسارت بیمه آسیا در 6 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشته و از 53 به 43 درصد رسید. مدیرعامل بیمه آسیا افزود:‌ بیمه آسیا در 6 ماهه نخست امسال 5/432 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده‌است که از این مقدار بیشترین سهم مربوط به رشته شخص ثالث با 45 درصد و کمترین سهم به رشته مهندسی با 7/0 درصد اختصاص داشته است. نایب‌رئیس هیات‌مدیره همچنین از پرداخت حجم بالایی از خسارت معوق بیمه آسیا در سال 1392 خبر داد و افزود:‌ در سال گذشته مجموعا 728 میلیارد تومان خسارت تنها در رشته اتومبیل پرداخت شده است. ابراهیم کاردگر موفقیت‌های به دست آمده را حاصل توانمندی پرسنل و شبکه فروش شرکت بیمه آسیا دانست و اظهار کرد: در یک سال گذشته توانسته‌ایم با کمک کارکنان زحمتکش شرکت به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم. نایب‌رئیس هیات‌مدیره با بیان اینکه در سال 92 در حوزه پرسنلی با نگاه ارتقای جایگاه سرمایه انسانی توانستیم طرح طبقه بندی مشاغل را در کمتر از 6 ماه عملیاتی کنیم، اظهار کرد: نتایج نهایی این طرح در 20 اسفند سال گذشته دیده شد که تحول جدی در بیمه آسیا و افزایش انگیزه کار ایجاد کرد. مدیرعامل بیمه آسیا یکی از برنامه‌های مورد تاکید بیمه آسیا در سال 1393 را حسابرسی، کنترل و نظارت داخلی عنوان کرد و گفت: ‌تاکید داریم که کنترل و نظارت درون مجموعه به صورت دقیق و صحیح انجام شود. بنابراین امسال را سال حسابرسی و کنترل داخلی نامیدیم و همایشی نیز با این موضوع بیست و یکم مهرماه امسال با حضور مدیران ستادی در استان گلستان برگزار می‌شود. کاردگر در خصوص دلیل کم بودن سهم بیمه‌های زندگی در پرتفوی بیمه آسیا گفت: با توجه به شرایط اقتصادی بیمه عمر جذابیت چندانی برای خریداران ندارد، با این وجود فروش ما در رشته بیمه‌های عمر و پس‌انداز هم رشد داشته است. در همین راستا کارگروهی با هدف گسترش فروش بیمه‌های عمر و پس‌انداز و آموزش شبکه فروش با کمک نمایندگان فعال تشکیل داده‌ایم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  6  =