واکنش دبیرخانه شورا‌ی‌عالی فضای مجازی به اظهارات وزیرارتباطات

دبیرخانه شورا‌ی‌عالی فضای مجازی نسبت به اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر دلایل تاخیر در برگزاری جلسه شورا‌ی‌عالی فضای مجازی با حضور رئیس‌جمهور، واکنش نشان داد. روز شنبه هفته جاری محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره علل عدم برگزاری این جلسه ضمن گلایه از کوتاهی اعضای مرکز ملی فضای مجازی گفت: به‌رغم اینکه تشکیل جلسات شورای‌عالی فضای مجازی با من نیست، اما باید بگویم که رئیس‌جمهور خواستار تغییراتی در دستور جلسه مربوط به این شورا بود که تاکنون انجام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،براین اساس، دبیرخانه شورا‌ی‌عالی فضای مجازی در واکنش به اظهارات وزیر ارتباطات اعلام کرد: دبیرخانه شورای‌عالی فضای مجازی تاکنون زمانی را برای تشکیل جلسه این شورا دریافت نکرده است. در این اطلاعیه که یکشنبه انتشار یافته آمده است: «باتوجه به اظهاراتی که روز گذشته در انتساب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص تاخیر در برگزاری جلسات شورای‌عالی فضای مجازی، در برخی رسانه‌ها انعکاس یافت، به اطلاع می‌رساند براساس آیین‌نامه موجود، دستور جلسه پیشنهادی از طرف دبیرشورا به رئیس‌جمهوری به‌عنوان رئیس شورا تقدیم و با تایید وی به اعضای شورا ابلاغ و جلسات در زمان تعیین شده تشکیل می‌شود. درخصوص دستور جلسه اخیر، طبق نظر ریاست‌جمهوری مقرر شد محتوای یکی از دستورات پیشنهادی از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه و ارائه شود که تاکنون وزارت مزبور هیچ‌گونه محتوایی در این باره به مرکز ملی فضای مجازی ارائه نکرده و دفتر ریاست‌جمهوری نیز در مورد اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محتوای مذکور را به آن دفتر ارسال کرده است اطلاعی به دبیرخانه اعلام نکرده و زمانی را نیز برای تشکیل جلسه اعلام نکرده‌اند. علاوه بر دستور جلسه یاد شده، در خلال تاخیر ایجاد شده، مرکز ملی موضوعات مهم دیگری را نیز آماده طرح در شورای‌عالی کرده است که با تایید ریاست‌جمهوری به اعضای شورا ابلاغ خواهد شد. 
شورا‌ی‌عالی فضای مجازی در جلسات گذشته خود موضوع زمان بندی شبکه ملی اطلاعات را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محول کرده بود که قرار است در جلسه آینده این شورا، گزارش وزارت ارتباطات در خصوص این طرح مطرح شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  5