در دنیا فقط صد هکر مغز متفکر وجود دارد/ پلیس اینترپل قادر به مقابله با آنها نیست

رئیس مرکز جرائم سایبری در اینترپل اروپا:

کارشناسان امنیتی معتقدند در حال حاضر فقط 100 هکر مغز متفکر در دنیا وجود دارد، ولی مقابله با آنها بسیار ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای اقتصاد به گزارش وب‏سایت theinquirer، تروئلس اوئرتینگ، رئیس مرکز مبارزه با جرائم سایبری در واحد اینترپل اروپا در مصاحبه‏ای گفته است در حال حاضر فقط 100 هکر مغز متفکر در دنیا وجود دارد ولی مقابله با آنها بسیار ضروری است. وی گفته است هرچند در حال حاضر این گروه از برنامه‏نویسان گروه اندکی را تشکیل می‏دهند، اما در آینده هم تعداد آنها افزایش خواهد یافت و هم بر تعداد قربانیان و اهداف حملات سایبری آنها افزوده خواهد شد.

اوئرتینگ ادعا کرده است کارآگاهان و بازرسان امنیتی در آستانه نابودی این گروه‏ها و سران آنها هستند، اما مجریان قانون نیز باید تلاش‏های خود را بر روی این هکرها متمرکز کنند. وی به صراحت گفته است: ما می‏دانیم این هکرها چه کسانی هستند. اگر بتوانیم آنها را از یک طرف معادله حذف کنیم، بقیه نیز برخواهند افتاد.

رئیس مرکز جرائم سایبری در اینترپل اروپا گفته است: تعداد این هکرها ثابت نخواهند ماند و افزایش خواهد یافت. ما می‏توانیم از عهده آنها برآییم، اما مجرمان منابع گسترده‏تری در اختیار دارند و موانع چندانی هم پیش رویشان قرار ندارد. وی افزوده است: این هکرها با چنان سرعتی دست به تولید بدافزار می‏زنند که پلیس اینترپل قادر به مقابله با آنها نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  7