زیان ۴۰میلیارد دلاری اروپا از تحریم

سفیر روسیه در ایران با اشاره به زیان 40میلیارد دلاری اروپا از تحریم غرب گفت: در پی تحریم‌ روسیه شرایط خوبی برای ایران ایجاد شده است و تسهیل صدور روادید برای تجار ایرانی و روسی در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، لوان جاگاریان در همایش کاربردی تجارت ایران و روسیه گفت: همان‌طور که لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده است اقتصاد اروپا پس از تحریم‌ها 40 میلیارد دلار ضرر کرده است.

وی تأکید کرد: تصمیم اروپا مبنی بر تحریم روسیه به‌اصرار آمریکا بوده است اما بی‌خبر هستند که از این تحریم‌ها فقط روسیه و اروپا ضرر خواهد دید.

او خاطرنشان کرد: کشورهای غربی با تحریم یک‌جانبه اقتصاد روسیه را متضرر کرده‌اند اما هیچ‌گاه خواهش نکرده و نخواهیم کرد که تحریم‌ها را لغو کنند زیرا اقتصاد اروپا نیز از تحریم‌ها متضرر می‌شود.

این مقام مسئول روسی با بیان اینکه در پی تحریم‌ها شرایط خوبی برای ایران ایجاد شده است، گفت: در حال حاضر شاهد وضعیت منحصر به فردی در روسیه در پی تحریم‌ها هستیم.

جاگاریان یادآور شد: تسهیل صدور روادید برای تجار ایرانی و روسی در حال پیگیری است و برای این کار رایزنی‌های فی‌مابین وزرای خارجه دو کشور آغاز شده است.

او با تأکید بر "پیشنهادات طرف‌های ایرانی را به مسئولان خود اعلام خواهم کرد" بیان کرد: همان‌طور که شما اعلام کرده‌اید بازار روسیه پیچیده است، بازار ایران نیز پیچیده است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه مسئولان دولتی بر این است که مشکلات دوجانبه را برطرف کنند.

او از مذاکرات با وزیر کشاورزی ایران خبر داد و گفت: مقرر شد تا هیئتی از دام‌پزشکان روسی به ایران سفر کنند و بازار محصولات پروتئینی ایران را مورد بررسی قرار دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =