حمایت علی مطهری از طرح آمران به معروف

او روز گذشته به حمایت از این طرح پرداخت و گفت: متاسفانه دولت‌ها چون نمی‌خواهند به وظیفه خود در قبال امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند از این کار شانه خالی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،علی مطهری این‌بار در مورد یک طرح نظری غیرهمسو با دولت دارد. طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر این‌بار حامی به نام علی مطهری هم دارد. همان که در مجلس هشتم طرحی را تحت عنوان طرح سوال از رییس‌جمهور کلید زد که یکی از محورهای اصلی آن مباحث مربوط به «حجاب» بود.

این‌بار او از طرحی در همین راستا حمایت کرده است که جزییات آن نشان داد مجلس برنامه جدیدی برای مبارزه با منکرات در جامعه دارد اما دولت مخالف آن است که یک ستاد جدید در حوزه‌یی که در اختیار خود اوست داخل شود.

او روز گذشته به حمایت از این طرح پرداخت و گفت: متاسفانه دولت‌ها چون نمی‌خواهند به وظیفه خود در قبال امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند از این کار شانه خالی می‌کنند.

نامه نیوز نوشت: مطهری درباره طرح امر به معروف و نهی از منکر که هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: من در تدوین طرح مشارکت داشته‌ام و طرح مناسب و خوبی است. این نماینده مجلس به موضوع حجاب و عفاف و عملکرد دولت اشاره کرد و گفت: در مساله حجاب و عفاف هم می‌بینیم دولت نمی‌خواهد وظیفه خود را عمل کند و گاهی به صورت تلویحی می‌گوید وظیفه نداریم. مطهری افزود: این عملکرد در حالی است که اجماع همه فقها بر این است که اعمال قانون در زمینه حجاب و عفاف وظیفه دولت اسلامی است و باید به این وظیفه عمل کند.

 وی اضافه کرد: بنابر نظر فقها جایی که نیازمند اعمال قانون است وظیفه دولت اسلامی است و وظیفه مردم نیست؛ لذا مخالفت دولت با این امر طبیعی است. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با ابراز رضایت از طرح امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: موافق این طرح هستم و ان‌شاءالله تصویب می‌شود و دولت هم باید به وظیفه خود عمل کند. مطهری امر به معروف و نهی از منکر را مختص به حجاب ندانست و گفت: این کار گسترده شامل همه زمینه‌های مختلف فرهنگی است و به فرهنگ عمومی جامعه تسری پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح جنبه فرهنگی دارد. باید این طرح به شکل لایحه از طرف دولت‌ها به مجلس می‌آمد ولی دولت‌ها مایل به ورود در این حوزه نیستند و هیچ دولتی در این باره لایحه نداده است. این نماینده مجلس توجه به امر معروف و نهی از منکر را یکی از بندهای قانون اساسی دانست و افزود: متاسفانه این کار انجام نگرفت و قانون آن باید سال‌ها پیش تدوین می‌شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

77  ⁄    =  11