طرح خودرمز؛ جایگزین کیف الکترونیکی در مدارس

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که طرح «خودرمز دانش‌آموزی» به‌منظور ارتقای محتوای آموزشی به تدریج در مدارس اجرا شده و جای کیف الکترونیکی را می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا محی‌الدین بهرام محمدیان در این خصوص گفت: کیف الکترونیکی اگر در زمان خود مورد استفاده قرار می‌گرفت بسیار سودمند بود اما اکنون که رسانه‌های دیجیتال هر روز در حال نو شدن هستند و روش‌های جدید روی کار آمده است کیف الکترونیکی در مدارس کاربرد ندارد.
وی ادامه داد: در قالب اجرای طرح خودرمز دانش‌آموزی، برنامه‌های درسی با کمک برخی شرکت‌های دانش بنیان به‌گونه‌ای طراحی شده که در رایانه‌های خانگی و کافی‌شاپ‌ها به‌صورت آنلاین و آفلاین می‌تواند مورد استفاده دانش‌آموزان قرار گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح خودرمز دانش‌آموزی سال گذشته در دو استان اصفهان و بوشهر اجرایی شد، افزود: در سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش شهر تهران اعلام آمادگی کرده تا این طرح را به اجرا درآورد.
بهرام محمدیان یادآورشد: تلاش داریم تا محتوای جدید درسی را که هر سال در پایه‌های مختلف ارائه می‌شود به مرور در خودرمز دانش‌آموزی قرار دهیم.
قرار بود با اجرای کیف الکترونیکی محتوای کتاب‌های درسی در قالب چندرسانه‌ای تولید شود و دانش‌آموزان به جای حمل کتاب‌های درسی، رایانه به مدرسه ببرند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  3  =