پاسخ دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه به برخی شبهات پرونده ریحانه جباری

دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه به برخی شبهات موجود در پرونده ریحانه جباری پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمدجواد لاریجانی در حاشیه بازدید خود از خبرگزاری تسنیم، درخصوص حواشی پیش آمده در پرونده ریحانه جباری و هجمه‌های داخلی و خارجی علیه قوه‌قضاییه در این زمینه اظهار داشت: بنده این پرونده را هزار بار اصطلاحا بالا و پایین کرده‌ام. این بنده خدا (سربندی) را هنگام نماز کشته‌اند و به احتمال فراوان متهم (ریحانه جباری) را کسی همراهی کرده است.

وی همچنین درباره برخی اخبار مبنی بر امنیتی‌بودن شغل مرحوم سربندی گفت: بحث اطلاعاتی بودن این فرد در آن زمان هم اشتباه است زیرا حدود 15 سال بوده که از این مجموعه خارج شده بود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه با بیان اینکه سیستم دادرسی در این پرونده را می‌توان مورد نقد قرار داد خاطرنشان کرد: پروسه رسیدگی به این پرونده مساله محرمانه‌ای نیست و آنان که قصد نقادی حرفه‌ای دارند به جای اتهام باید بگویند که در کدام مرحله رسیدگی دارای اشکالاتی بوده است. جلسات محاکمه که با حضور وکلای مدافع بوده است؛ سایر مراحل مانند استیناف، ارسال پرونده به دیوانعالی و حتی وقتی پرونده برای استیذان ارسال شد، همه اینها مراحلی است که افرادی که می خواهند نقد کنند باید بگویند کجای کار اشکال داشته است. رئیس قوه قضائیه نیز توجه ویژه به این پرونده کرده اند.

محمد جواد لاریجانی افزود: البته باید اشاره کنیم که در احکام قصاص نظر حاکمیت بر عفو و گذشت است و در این موضوع تلاشهای فراوانی از طرف نهادهای مردمی صورت گرفته است که همگی مورد  حمایت قوه قضائیه می باشد. و جا دارد که از اجرای احکام که در این زمینه با صبر و حوصله عمل کرده اند تشکر ویژه به عمل آوریم.

وی با بیان اینکه این پروسه، پروسه افتخارآمیزی است، درباره عدم اطلاع‌رسانی مناسب از سوی قوه‌قضاییه در خصوص پرونده‌های مهم گفت: در خصوص اطلاع‌رسانی هم معمولا قضات علاقه‌ای به این کار ندارند و در بسیاری از کشورها قضات اینگونه هستند. البته شما به قاضی کاری نداشته باشید و باید پروسه را نشان دهید.اگر این پروسه نشان داده شود یا حتی با یکی از 5 قاضی دیوانعالی که در جریان این پرونده بوده‌ است صحبت کنید مسائل روشن می‌شود.درباره مرحله استیذان و اجرای احکام صحبت کنید تا بگویند چقدر در این پروسه سعی و تلاش صورت گرفته است. همچنین می‌توانید نظر اولیای‌دم را که اتفاقا بچه‌های خوبی هم هستند، جویا شوید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  +    =  52