طیب‌نیا به مجلس نرفت

درحالی که بنا بود وزیر اقتصاد عصر دیروز برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان مجلس به کمیسیون اقتصادی برود، به دلیل شرکت در جلسه‌ای نتوانست به بهارستان برود و این جلسه به هفته دیگر موکول شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حسین علی حاجی در گفت‌وگو با تسنیم درباره جلسه مشترک نمایندگان با وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهار داشت: به دلیل جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی با نخست وزیر عراق حضور وی در کمیسیون اقتصادی مجلس منتفی و به هفته آینده موکول شد.

گفتنی است، یکی از محورهای اصلی جلسه پرسش و پاسخ وزیر اقتصاد با نمایندگان نرخ سود بانکی بود چراکه تخلف تعدادی از بانک‌ها در خصوص نرخ های سود سپرده و تسهیلات وضعیت را برای گروهی از مردم بشدت بقرنج کرده است.

نمایندگان بنا بود از وزیر اقتصاد سوال کنند که چرا وزارت اقتصاد با بانک های متخلف برخوردی نمی کند و اجازه میدهد به راحتی تعدادی از بانک‌ها از مصوبه شورای پول و اعتبار امتناع کنند.

حاجی در همین ارتباط با اشاره به تخلف برخی از بانک‌ها در اجرای مصوبه شورای پول واعتبار در زمینه نرخ سود تسهیلات و سپرده های بانکی گفت: هم اکنون وضعیت به گونه ای شده که بانک‌ها به صورت خودمختار نرخ سود را تعیین می کنند و این اقدام آنها مشکلات فراوانی را برای مردم و کارآفرینان ایجا کرده است.

وی همچنین به نشست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با مسئولان قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: در این جلسه با پیشنهاد بنده بنا شد کمیته مشترک برای حل مسائل میان مجلس، دولت و قوه قضاییه تشکیل شود تا بتوان راحت‌تر در مورد بازخورد قوانین و مباحث نظارت بر آنها و دیگر موضوعات مشترک برنامه‌ریزی کرد. 

به گزارش تسنیم، کمیسیون اقتصادی دیروز بعد از ظهر میزبان وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور پاسخگویی به سؤالات ▪ حسینعلی حاجی دلیگانی نهم، اصفهان (برخوار / شاهین شهر / میمه) ▪ محمدسعید اربابی نهم، سیستان و بلوچستان (ایرانشهر / سرباز / فنوج) ▪ سیدمهدی موسوی نژاد نهم، بوشهر (دشتستان) ▪ محمدمهدی مفتح نهم (میان دوره ای) ، سمنان (تویسرکان) ▪ سید شکرخدا موسوی نهم، خوزستان (اهواز) ▪ عبداله سامری نهم، خوزستان (خرمشهر) ▪ ناصر صالحی نسب نهم، خوزستان (دشت آزادگان) ▪ سیدراضی نوری نهم، خوزستان (شوش) بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

65  ⁄  13  =