از اینفوگرافیک چه می دانید؟/این کفتگو را بخوانید

اولین چالش اینه که تعابیر مختلفی از اینفوگرافیک تو ذهن مردم هست، بعضی ها فکر می کنند اینفوگرافیک یعنی نمودار و چارت، بعضی ها فکر می کنند اینفوگرافیک یه سری علامت و نشانه ست و بعضی ها تصویری از یک سری طراحی های در سایزهای بزرگ و با طول زیاد در ذهن دارند.بعد می پرسند که هدف شما از ساختن اینفوگرافیک چیست؟ و این کار تا چه حد پیچیده است؟ آیا از نرم افزار خاصی برای این کار استفاده کرده اید؟ پس نقطه شروع در واقع این است که مردم نمی دانند باید راجع به اینفوگرافیک چه سوالی بپرسند؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سایت اینفوگرافیک به عنوان نخستین مرجع تخصصی اینفوگرافیک فارسی، مصاحبه اختصاصی رندی کروم، مدیر سایت www.coolinfographics.com و یکی از طراحان بین المللی اینفوگرافیک را که در ماه گذشته با رادیو BSS آمریکا انجام شده است، به منظور آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان فارسی زبان با هنر "گرافیک اطلاع رسان"، به علاقه مندان این حوزه تقدیم می کند.
لازم به ذکر است که مدت زمان مصاحبه اصلی به زبان انگلیسی در حدود 75 دقیقه بوده است که ترجمه فارسی آن به طور کامل و در دو بخش مجزا منتشر خواهد شد.

» آقای کروم، وقتی مردم برای اولین بار راجع به اینفوگرافیک می شنوند، راجع به اینکه چه کسی و چطور از اینفوگرافیک بهره می برد چه سوالاتی می پرسند؟
خب، اولین چالش اینه که تعابیر مختلفی از اینفوگرافیک تو ذهن مردم هست، بعضی ها فکر می کنند اینفوگرافیک یعنی نمودار و چارت، بعضی ها فکر می کنند اینفوگرافیک یه سری علامت و نشانه ست و بعضی ها تصویری از یک سری طراحی های در سایزهای بزرگ و با طول زیاد در ذهن دارند.
بعد می پرسند که هدف شما از ساختن اینفوگرافیک چیست؟ و این کار تا چه حد پیچیده است؟ آیا از نرم افزار خاصی برای این کار استفاده کرده اید؟ پس نقطه شروع در واقع این است که مردم نمی دانند باید راجع به اینفوگرافیک چه سوالی بپرسند؟

» بله. در مورد تعریف اینفوگراف هم سردرگمی هایی وجود دارد. آیا اینفوگراف در یک خط قابل تعریف است یا یکی از آن چیزهایی ست که تعریف آنها دشوار است؟
خب، من دوست دارم این تمایز رو توضیح بدم، نمودار به معنی تصویر سازی از داده نیست، بلکه صرفاً راهیه برای نشان دادن اعداد و داده هایی که شما در اختیار دارید. اما این تعریف جدید از اینفوگرافیک که خیلی ها به خاطر اشتراک مطالب در فضای اینترنت با اون آشنا هستند به معنای استفاده از تصویرسازی داده ها و ترکیب آنها با عکس ها، آیکون ها و متن هست، برای گفتن یک داستان پیچیده به شکلی ساده. پس تصوری که بعضی از افراد در ذهن شون هست، در واقع درسته. طرح هایی در ابعاد بزرگ که شامل همه این عناصر می شوند.
 

مصاحبه

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  −    =  74