ارسال ۲.۸ میلیون کارت اعتباری آموزش به بانوان / رونمایی از حامی کارت مهربانو و سامانه پرداخت موبایلی

نخستین همایش و جشنواره مهربانو با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد

جشنواره مهربانو توسط موسسه مطالعات و تحقیقات زنان با مشارکت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و معاونت اجتماعی وزارت کشور و وزارت ورزش وجوانان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رئیس کل بانک مرکزی در این همایش با اشاره به نقش بی بدیل زن در ایفای وظایف مادری، همسری و مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور در راستای تسهیل امر ازدواج جوانان اقدامات متعددی از قبیل تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، تامین مسکن، حمایت از مشاغل خانگی و حمایت از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به انجام رسانده است. در ادامه این همایش همچنین از سایت اینترنتی، تمبر یادبود، کارت و نشان اختصاصی مهربانو رونمایی شد.

گفتنی است بانک تجارت با صدور بیش از دو میلیون و هشتصدهزار کارت بانکی در طرح ملی "مهربانو" مشارکت کرده است. به موجب این طرح یک کارت بانکی با موجودی 470 هزار ریال اعتبار آموزشی برای بیش از پنج میلیون نفر از بانوان تحصیلکرده کشور (دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر) از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ارسال خواهد شد. این کارت بانکی همراه با یک دفترچه بن تخفیف برای بانوان عضو طرح در سراسر کشور اختصاص داده شده است.

این گزارش می افزاید ،حامی کارت مهربانو نیز یک کارت بانکی اختصاصی ویژه بانوان است که قرار است برای بیش از دو میلیون نفر از زنان و دختران ایران صادر شود و این کارت قابلیت خریدهای اینترنتی، آموزش الکترونیکی، پرداخت قبوض و … را دارا است.
علاوه براین دارندگان این کارت می توانند با استفاده از این کارت علاوه بر بهره مندی از بودجه های آموزشی موسسه، از مزایای تخفیف باشگاه مهربانو نیز استفاده نمایند.
بر اساس تفاهم انجام شده بین بانک پارسیان و موسسه مطالعات و تحقیقات زنان، در فاز نخست تعداد 500،000 هزار حامی کارت توسط بانک پارسیان صادر و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

بنابراین گزارش ، همچنین در این همایش از سامانه پرداخت موبایلی مهربانو که از طریق شماره گیری کد دستوری #2035*770* قابل دسترسی است نیز رونمایی شد. این سامانه قابلیت پرداخت هزینه پستی ارسال بسته مهربانو را از طریق تلفن همراه برای اعضاء فراهم می کند. همچنین اعضاء از طریق گزینه های مختلف این سامانه امکان دریافت خدمات دیگری مانند موجودی اعتبار و یا خرید انواع شارژ تلفن همراه و پرداخت قبوض خدماتی را در اختیار دارند.
با استفاده از این سامانه که توسط شرکت اطلاعات فناوری جهانی پارس با همکاری شرکت مبنا کارت آریا فراهم شده است، اعضا پس از پرداخت هزینه پستی توسط کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب خود، از کارت مذکور به عنوان کارت مهربانو برای دریافت خدمات از کلیه دستگاه های کارتخوان و پایانه های فروش طرف قرارداد و همچنین خدمات اینترنتی مهربانو می توانند استفاده نمایند.
لازم بذکر است که این خدمات تنها برای اعضا مهربانو فراهم می باشد و اشخاص غیر عضو جهت استفاده از این سامانه ابتدا می بایست با مراجعه به سایت اینترنتی مهربانو ثبت نام انجام داده و به اعضاء مهربانو بپیوندند. همچنین پرداخت هزینه پستی نیازمند رمز دوم کارت می باشد که در صورت عدم وجود با مراجعه به دستگاه های عابر بانک متعلق به بانک عامل کارت خود می توانند رمز دوم یا اینترنتی خود را دریافت نمایند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

58  −    =  48