برنامه ریزی برای حملات زمینی علیه داعش

آمریکا و بغداد سرگرم برنامه ریزی برای حملات زمینی نیروهای عراقی علیه گروه تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام – داعش- هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  تسنیم به نقل از روزنامه ایندیپندنت، یک مسئول بلندپایه آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن و بغداد سخت سرگرم طراحی نقشه حملات زمینی نیروهای عراق علیه گروه تروریستی داعش و بازپس گیری تدریجی شهرهای اشغالی هستند.

به گفته این منبع که خواست نامش فاش نشود، تکمیل این طرح نظامی که از آن تحت عنوان نقشه برنامه ریزی شده یاد می شود، به زمان زیادی نیاز دارد و تا چند ماه دیگر آغاز نخواهد شد.

هدف از این اقدام این است که تا زمانی که در مورد توانایی نیروهای عراق اطمینان حاصل نشده، عازم مناطق تحت اشغال تروریست ها نشده و حضور آنان در این مناطق گسترش پیدا نکند.

این منبع آمریکایی همچنین گفت: بر اساس این طرح چنانچه فرماندهان نظامی آمریکا صلاح بدانند، مشاوران آمریکایی نیز در کنار نیروهای عراقی ها حضور خواهند داشت، اما در صحنه نبرد شرکت نخواهند کرد.

ایندیپندنت در این باره یادآور شد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز بارها تاکید کرده است که نیروهای زمینی آمریکا در عراق مستقر نخواهند شد.

به نوشته این منبع، نیروهای ارتش عراق اکنون محور تلاش های خود را بر دفاع از کشور و جلوگیری از پیشروی داعش و اشغال مناطق بیشتر عراق متمرکز کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

41  +    =  45