بررسی اثرات مثبت و منفی بیت کوین

تدوین مقررات استفاده از پول مجازی در کشور;

معاونت تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی سیاست ها و برنامه های راهبردی کشور را در خصوص مواجهه با پول های مجازی تدوین می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، پول مجازی یا بیت کوین که از رمزنگاری کلید عمومی استفاده می کند به کاربران امکان می دهد بدون هیچ واسطه‌ای انتقال پول غیرقابل بازگشت انجام دهند. براساس آمارهای غیر رسمی تا ماه دسامبر سال 2013، بالغ بر 12 میلیون حساب در گردش بیت‌کوین در جهان ثبت شده است.

تراکنش فوری و بدون واسطه، پرداخت جهانی و کارمزد بسیار پایین از ویژگی‌های این پول است. بیت‌کوین در دنیای دیجیتال از روش‌هایی مانند مشاهده تبلیغات حاصل می‌شود؛ همچنین وب سایت‌هایی نیز وجود دارند که به اعضای خود بیت کوین رایگان می‌دهند که عملکردشان مبتنی بر بخت آزمایی است.

با رواج تراکنش های پول مجازی در کشور، معاونت تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی به منظور تدوین سیاست ها و برنامه های راهبردی کشور درخصوص پول های مجازی و بررسی مواجهه کشورهای مختلف با این موضوع، جلسات فشرده کارشناسی و مدیریتی را با حضور نمایندگان نهادهای مرتبط از جمله بانک مرکزی، سازمان بورس و سازمان فناوری اطلاعات برگزار کرد.

این سیاست ها و برنامه های راهبردی پس از تصویب در کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی، قرار است در جلسه شورای عالی فضای مجازی برای تصویب نهایی و ابلاغ به دستگاه های اجرایی و نهادهای مربوطه مطرح شود.

معاونت تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی کشور این کمیته را با توجه به رواج چند سال اخیر پول های مجازی در دنیا و به دنبال آن در ایران که می تواند بصورت بالقوه اثرات مثبت و منفی بسیاری از جنبه های مختلف در پی داشته باشد، تشکیل داده است.

به گزارش مهر، پول های مجازی (bitcoin) امکان معاملات غیرمتمرکز، ناشناس و بدون کنترل را فراهم کرده و به هیچ بانکی وابسته نیست؛ بنابراین یک تشکیلات مرکزی ثبت شده با مشخصات و آدرس شما در آن وجود ندارد و مبادلات پولی در این شبکه کاملا مخفیانه و بدون دانستن هویت کاربران انجام می شود که این امر پولشویی و سایر تخلفات مالی را در آن به راحتی امکانپذیر می کند و اقتصاد دنیای واقعی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و امکان کنترل بانک مرکزی و حاکمیتی کشور را تضعیف می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  1