بیمه مرکزی خواستار تهیه الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث شد

بیمه مرکزی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم الحرام و اعلام 200 میلیون تومانی نرخ دیه در ماههای حرام از شهروندان خواست الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث را تهیه کنند تا از پوشش کامل برخوردار شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رشیدی کارشناس بیمه مرکزی درمصاحبه با رادیو اقتصاد گفت:امسال نرخ دیه درماه های عادی 150 میلیون تومان و در ماه های حرام 200 میلیون تومان است.

وی افزود: ماههای حرام شامل رجب ، ذی القعده ، ذی الحجه و محرم است و ماه محرم نیز آغاز شده است و نرخ دیه ماه های عادی در این ماه ها یک سوم اضافه می شود.

رشیدی گفت: بیمه مرکزی هر سال متناسب با افزایش نرخ دیه جدول جدید بیمه شخص ثالث را به منظور پوشش کامل بیمه نامه به شرکتهای بیمه ای ابلاغ می کند و به شهروندان عزیز توصیه می کنیم سقف بیمه نامه خود را کامل و الحاقیه دریافت کنند.

وی تصریح کرد:درصورتی که الحاقیه افزایش تعهدات بیمه شخص ثالث تهیه نشود، شرکت بیمه خسارت زیان دیدگان را حداکثر تا میزان مندرج در بیمه نامه پرداخت می کنند ، باقیمانده خسارت را باید مقصر حادثه (بیمه گذار) پرداخت کند و در سال جاری حداقل به میزان 48 میلیون تومان به ازای هر نفر ( فاصله 152 تا 200 میلیون تومان ) بر عهده بیمه گذار است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  ⁄    =  21