پرداخت ۱۷هزار میلیارد ریال تسهیلات خرید و ساخت مسکن

مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد

فروش اقساطی مسکن مهر در شش ماهه نخست امسال نسبت به شش ماهه نخست پارسال با 28درصد رشد بالغ بر 50 هزارمیلیارد ریال است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدهاشم بت شکن در نشست فصلی مدیران ارشد بانک مسکن این بانک از پرداخت تعداد 165 هزار فقره تسهیلات به مبلغ 42هزار میلیارد ریال در قالب عقود مختلف به متقاضیان طی شش ماه اول سال جاری خبر داد.

بت شکن گفت: میزان تسهیلات پرداختی بانک مسکن در پایان شهریور ماه سال جاری نسبت به پایان شهریور ماه سال گذشته 35 درصد رشد داشته است.

وی گفت: بانک مسکن در این مدت تعداد 70 هزار فقره تسهیلات خرید و ساخت به مبلغ 17هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است که نسبت به پایان شهریور ماه سال گذشته 114 درصد رشد داشته است.

بت شکن همچنین میزان تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان را طی شش ماهه اول سال جاری در بخش جعاله تعمیر مسکن 64هزار فقره به مبلغ 6هزار میلیارد ریال عنوان کرد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته از نظر تعداد 65 درصد و از نظر مبلغ 58درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین به ارایه گزارشی از فعالیت بانک مسکن در بخش مسکن مهر پرداخت و گفت: تا پایان شهریور سال جاری در بخش مسکن مهر بانک مسکن بالغ بر 2میلیون و 300هزار قرارداد به مبلغ 473 هزار میلیارد ریال منعقد کرده و حدود یک میلیون و 232 هزار واحد مسکونی به مبلغ 245هزار میلیارد ریال فروش اقساطی کرده است.

وی افزود: مبلغ فروش اقساطی مسکن مهر در شش ماه نخست سال جاری نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته با 28درصد رشد بالغ بر 50 هزارمیلیارد ریال است.

بت شکن یادآور شد: بانک مسکن همزمان با اعطای این تسهیلات، با واگذاری سهم الشرکه ناشی از مشارکت مدنی بالغ بر 217 هزار قرارداد تسهیلات به مبلغ 53هزار میلیارد ریال از رشد 30درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال 1392 برخوردار شد.

وی همچنین در ادامه به ارایه گزارشی از فعالیت‌های بانک مسکن در بخش بانکداری الکترونیک پرداخت و گفت: در این حوزه در شش ماهه سال گذشته 84 درصد ازخدمات بانک به صورت غیرحضوری به مشتریان ارایه می‌شد که این میزان در شش ماهه ابتدای سال جاری به 91درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه افزود: تعداد تراکنش های بانک در پایان شهریور ماه سال جاری با 68درصد رشد نسبت به پایان شهریور ماه سال گذشته به 175 میلیون تراکنش شتابی و غیر شتابی رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  8