شورای جهانی طلا پیش بینی خود را اعلام کرد

شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا علی رغم کاهش آن در شرایط کنونی در بلند مدت بار دیگر با افزایش روبرو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از سایت طلا،خبرگزاری کویت، شورای جهانی طلا اعلام کرده است که نشانه خاصی از این مساله وجود ندارد که نرخ بهره یورو و دلار در آینده قابل پیش بینی افزایش یابد و این مساله موجب افزایش قیمت طلا در بلند مدت خواهد شد.
بر اساس این گزارش قیمت طلا هم اکنون 3.3 درصد بالاتر از ابتدای سال 2014 میلادی است و برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا به زودی به کمتر از 1200 دلار در هر اونس خواهد رسید.
شورای جهانی طلا افزود : طلا هنوز تحت تاثیر شرایط اقتصادی جهان و بهبود اوضاع اقتصادی کشورهای صنعتی و به خصوص شرق آسیا کالای جذابی برای سرمایه گذاری به شمار می رود.
شورای جهانی طلا تاکید کرد: کاهش شدید قیمت طلا فرضیه ای رد شده است چرا که روند نزولی ارزش دلار یورو و پایین نگه داشتن نرخ بهره نزدیک به صفر ادامه خواهد یافت و این مساله در بلندمدت به نفع قیمت طلا خواهد بود.
به اعتقاد تحلیلگران شورای جهانی طلا قیمت طلا از اواخر سال 2013 میلادی تاکنون توانسته است در برابر فشارهای ناشی از کاهش محرک پولی فدرال رزرو ایستادگی کند و علت اصلی اینکه به کمتر از 1200 دلار نیز نرسیده همین مساله بوده است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

44  −  34  =