طلا با ۲۴.۷ دلار کاهش به ۱۱۷۳.۹ دلار افت کرد

بعد از تصمیم فدرال رزرو

تصمیم فدرال رزرو برای متوقف کردن برنامه محرک پولی تاثیر زیادی بر افت تقاضای طلا در بازارهای جهانی داشته و این مساله قیمت این فلز زرد را کاهش داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،طلا با 24.7 دلار کاهش با قیمت 1173.9 دلار در بازارهای بین المللی داد و ستد شد که این میزان کاهش معادل 2.06 درصد بوده است.این فلز در 3 روز گذشته 50 دلار ارزان شد.

تصمیم فدرال رزرو برای متوقف کردن برنامه محرک پولی تاثیر زیادی بر افت تقاضای طلا در بازارهای جهانی داشته و این مساله قیمت این فلز زرد را کاهش داده است.
 بیانیه فدرال رزرو آمریکا در خصوص اوضاع اقتصادی این کشور و پایان محرک پولی فراتر از حد انتظارات بازار و سرمایه گذاران بین المللی بوده و تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است. مهم‌ترین خبر فدرال رزرو پس از برگزاری نشست دو روزه کمیته بازار آزاد، پایان سیاست‌های «تسهیل کمی» بود. این به‌معنای رضایت مقام‌های بانک مرکزی آمریکا از روند احیای اقتصاد این کشور است که باعث می‌شود اقبال به طلا با افت شدید مواجه شود. در بیانیه روز چهارشنبه همچنین اعلام شد که اوضاع بازار کار آمریکا همچنان در حال بهبود است. پایان برنامه‌های خرید اوراق قرضه ازسوی فدرال رزرو قابل پیش‌بینی بود، اما بازار طلا که پیش از این اعلان هم در بیشتر مقاطع روند کاهشی داشت، پس از انتشار بیانیه با سرعت بیشتری از ارزش طلا کاست. حالا همه توجه‌ها به این موضوع جلب شده که چه زمانی نرخ‌های بهره در آمریکا افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر در بازارهای فلزات دیگر، قیمت جهانی نقره نیز 2.38 درصد کاهش را تجربه کرد و به 16.03 دلار در هر اونس رسید.
هر اونس فلز گران بهای پلاتین نیز در بازارهای جهانی با کاهش قیمت مواجه شد و با 1 درصد نزول، معادل 13 دلار، به قیمت 1232.5 دلار رسید.
عنصر پالادیوم، علی رغم کاهش قیمت دیگر فلزات گران بها، افزایش قیمت را تجربه کرد و با 0.29 درصد افزایش معادل 2.3 دلار، 782.75 دلار در هر اونس به فروش رسید.
قیمت فلزات صنعتی نیز در بازارهای جهانی نوسانات قابل توجهی را شاهد بوده است.
هر تن مس با 75 دلار کاهش قیمت نسبت به روز گذشته معادل 6740 دلار داد و ستد شد که کاهش آن معادل 1.1 درصد بوده است.
دیگر فلزات صنعتی آلومینیوم، روی و قلع نیز به ترتیب معادل 2025 ، 2300، و 20100 دلار در هر تن داد و ستد شدند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  8