حمایت از ۱۰۰ محصول اساسی سایبر

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: امسال نزدیک به 100 محصول اساسی در حوزه سایبری را حمایت، کنترل و تضمین امنیت از تولیدشان خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سردار غلامرضا جلالی در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به اینکه واحد صنعت بومی پدافند سایبری را تولید کردیم، اظهار کرد: به کمک این صنعت، ابزارهای مورد نیاز پایداری زیرساخت‌ها را به صورت بومی تولید می‌کنیم.

وی گفت: به عنوان مثال یکی از حوزه‌های خطرناک، اسکاداها که رابط بین دستورات مکانیکی و الکترونیکی به حساب می‌آیند، هستند و اغلب در هواپیماها، صنایع پیشرفته و  در صنعت هسته‌ای کاربرد دارند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور یادآور شد: کنسرسیومی داخلی با سه شرکت دانش بنیان تشکیل دادیم و اولین نسخه اسکادای بومی و ایرانی را ایجاد کردیم و هم‌اکنون در چهار، پنج نقطه مورد استفاده قرار گرفته و جواب هم داده است.

او خاطر نشان کرد: امسال نزدیک به 100 محصول اساسی را حمایت، کنترل و تضمین امنیت در تولیدشان خواهیم کرد که بخشی از کار انجام شده و گواهی پایداری در برابر تهدیدات را برای آنها صادر کرده‌ایم. محصولات دارای این گواهی می‌توانند در تمامی حوزه‌ها استفاده شوند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه دستگاه‌های کشور از نظر ما به سه دسته حیاتی، حساس و مهم تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر با رده‌های مهم و پایین‌تر کاری نداریم و اولویت با حیاتی و حساس است؛ برای این دو رده دستور و تکالیفی برای استفاده از بسترهای ایمن داریم.

جلالی در پاسخ به این سوال که اگر دستگاه‌ها از اجرای تکالیف در نظر گرفته شده سر باز زنند، روش برخوردی برای آنها در نظر گرفته شده است؟، گفت: طبق دستوراتی که سازمان دارد، تمامی دستگاه‌ها مکلف به اجرای دستورالعمل‌های تدوین شده هستند و اگر از اجرای آنها سر باز زنند، قانونا با آنها برخورد می‌کنیم.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1