قیمت جهانی طلا به ۱۱۶۶ دلار در هر اونس رسید

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز به 1166 دلار در هر اونس رسید که این رقم نسبت به آخرین قیمت ثبت شده در هفته گذشته 5 دلار کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که تقویت ارزش دلار و انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا موجب شده است تا قیمت طلا به نزدیکی پایین ترین رقم 4 سال اخیر برسد، نبود خریدهای فیزیکی قوی و ضعیف بودن فاکتورهای فنی پیش بینی ها در مورد کاهش بیشتر قیمت را قوت بخشیده است.
 پس از آنکه بانک ژاپن در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که برنامه محرک اقتصادی خود را گسترش داده است و منجر به تقویت بیشتر ارزش دلار شد، قیمت طلا از رقم کلیدی 1180 دلار پایین تر آمد. این کاهش قیمت موجب فروش بیشتر طلا توسط سرمایه گذاران شد و قیمت را تا 1161 دلار و 25 سنت پایین آورد که پایین ترین رقم از جولای 2010 تاکنون بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز به رقم 1166 دلار رسید که نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشته است اما از ابتدای هفته تاکنون 5 دلار کاهش داشته است. قیمت طلا طی یک ماه گذشته 25 دلار کاهش داشته است.
عامل اصلی کاهش قیمت فلزات گرانبها افزایش ارزش دلار است که روز سه شنبه در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به حدود بالاترین رقم 4 سال اخیر رسید.
آمارهای روز دوشنبه نشان داد که فعالیت های تولیدی در آمریکا به نحو غیرمنتظره ای در ماه اکتبر شتاب گرفته و میزان فروش خودرو نیز قوی بوده است. این آمارهای می تواند فدرال رزرو را به افزایش زودهنگام نرخ بهره متقاعد سازد.
اما حتی با رسیدن قیمت طلا به نزدیکی پایین ترین رقم 4 سال اخیر، خریداران در آسیا هنوز اشتیاقی از خود برای خرید طلا نشان نمی دهند.
زمانی که قیمت طلا پایین می آیند، معمولا خریداران چینی به صورت سنتی دست به کار می شوند و جلوی کاهش بیشتر قیمت گرفته می شود. اما ظاهرا این بار چنین اتفاقی قرار نیست رخ بدهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  42