سقوط ۲۱ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی به روند نزولی خود ادامه داد و با کاهش 21 دلاری به 1147 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، قیمت طلا در معاملات امروز چهارشنبه به روند نزولی خود ادامه داد و هر اونس طلا در بازار آنلاین نیویورک در برابر 1147 دلار معامله شد.

بر این اساس قیمت طلا طی امروز تاکنون 21 دلار کاهش داشته است. میزان افت قیمت طلا طی یک ماه گذشته نیز به 60 دلار رسیده است.

قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به پایین ترین رقم 4 سال گذشته در روز سه شنبه، و رشد در نهایت 0.3 درصدی، امروز را با 1168 دلار شروع کرد. قیمت فلز زرد روز جمعه به 1161 دلار و 25 سنت رسید که پایین ترین رقم از سال 2010 تاکنون بود.
در حالی که سرمایه گذاران در بازار دلار تصمیم گرفته اند پس از 4 روز افزایش ارزش متوالی، اقدام به برداشت سود کنند، ارزش دلار در اوایل امروز اندکی کاهش یافت.
دلار اخیرا مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته و ارزش آن در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به بالاترین رقم 4 سال اخیر رسیده است. بالا بودن ارزش دلار، قیمت طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران تر می کند.
اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا اعلام کرد که حجم دارایی هایش در روز سه شنبه 0.32 درصد کاهش یافته و به 738.82 تن رسیده است که پایین ترین رقم از سپتامبر 2008 تاکنون به شمار می رود.
روند ورود و خروج سرمایه از این صندوق به دلیل حجم بالای دارایی اش، نقش مهمی در تعیین حس حاکم بر بازار طلا دارد.
کاهش شدید قیمت طلا و رسیدن آن به پایین ترین سطوح در بیش از 4 سال گذشته، موجب افزایش تقاضا برای سکه شده است و خریداران در آلمان برای خرید سکه طلا صف بسته اند. برخی سرمایه گذاران آمریکایی نیز برای اولین بار در طی سال های اخیر در حال بازگشت به بازار هستند.
اما تقاضا در چین چندان چشمگیر نبوده است و ظاهرا مشتریان در انتظار کاهش بیشتر قیمت ها هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  −  7  =