نرخ پهنای باند اینترنت تغییر کرد

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 200 خود مصوبه پیشین نرخ پهنای باند اینترنت را مبنی بر تخفیف 35 درصدی تعرفه پهنای باند اینترنت، برای ارائه کنندگان خدمات اینترنت ADSL تغییر داد و به تخفیف 25 درصد برای تمام ارائه دهندگان اینترنت اصلاح کرد.

تعرفه

بر این اساس از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، تعرفه پهنای باند اینترنت جلسه 181 فاقد اعتبار است اما سایر تخفیفات جلسه 181 نیز برای تمامی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL معتبر است.

سایر مفاد مصوبه 181 کماکان معتبر است و شرکت‌های ارائه دهنده ADSL باید خدمات خود را برای کاربران نهایی مطابق تعرفه‌های این مصوبه ارائه کنند و به هیچ عنوان مجاز به افزایش تعرفه‌های خود بالاتر از سقف تعیین شده در این مصوبه نیستند.

با توجه به روند کاهشی قیمت جهانی پهنای باند اینترنت، رگولاتوری پس از 6 ماه با هماهنگی زیرساخت پیشنهاد تعدیل تعرفه پهنای باند اینترنت را به کمیسیون ارائه می‌کند.

به گزارش مهر، پیش از این سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قیمت پهنای باند اینترنت را 35 درصد برای شرکتهای ارائه دهنده ADSL کاهش داد اما در مصوبه جدید تصمیم بر کاهش 25 درصدی نرخ پهنای باند برای تمامی شرکتهای اینترنتی گرفته است.

این مصوبه برای شرکتهای مخابراتی، PAP، SAP ، ISDP ، ISP و وایمکس قابل اجرا خواهد بود.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه 181 خود در بهمن ماه سال 92 ارائه خدمات اینترنت مبتننی بر فناوری ADSL را با هدف کاهش هزینه اینترنت در سبد خانوار تعیین کرده بود. براین اساس تعرفه پهنای باند اینترنت بین الملل صرفا برای ارائه خدمات ADSL شرکتهای PAP و شرکتهای مخابرات استانی زیرمجموعه مخابرات ایران 35 درصد کاهش یافت و این شرکتها ملزم شدند نرخ دسترسی کاربران به اینترنت را نیز 20 درصد کاهش دهند.

به این ترتیب قیمت هر STM1 اینترنت از 37 میلیون و 500 هزار تومان به 24 میلیون تومان کاهش یافت که با اصلاح این مصوبه به نظر می رسد نرخ پهنای باند اینترنت برای شرکتهای ADSL که از تخفیف 35 درصدی برخوردار بودند حدود 10 درصد افزایش یابد.

سال گذشته مصوبه 181 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با انتقاد فعالان اینترنت در کشور مواجه شد و این شرکتها خواستار کاهش عادلانه نرخ پهنای باند اینترنت برای تمامی سرویس های اینترنتی بودند تا دوگانگی در نرخ پهنای باند، موجب اخلال در بازار اینترنت نشود.

کاهش 35 درصدی پهنای باند اینترنت که در 10 ماه گذشته به اجرا درآمد در قیمت نهایی اینترنت برای مصرف کنندگان تاثیر چشمگیری نداشت و کاربران ایرانی همچنان از گرانی نرخ اینترنت در ایران گلایه دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  −  78  =