برزیل و اروگوئه پیمان پولی دوجانبه امضا کردند

برزیل و اروگوئه با پیمان پولی که روز گذشته امضا کردند از دسامبر 2015 مبادلات تجاری دوجانبه را بر اساس پول های ملی خود انجام می دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رسانه های محلی، از دسامبر سال آینده برزیل و اروگوئه از پولهای ملی برای تجارت دوجانبه استفاده خواهند کرد.

این پیمان پولی که جمعه شب بین الکساندر تومبینی رئیس بانک مرکزی برزیل و آلبرتو گرانا رئیس بانک مرکزی اروگوئه  به امضاء رسید، باعث بی توجهی به دلار آمریکا برای تجارت دوجانبه خواهد شد.

این پیمان در شهر لیما پایتخت کشور پرو و در حاشیه بیست و هشتمین اجلاس روسای بانکهای مرکزی آمریکای لاتین امضاء شد که قسمتی از نظام جامع پرداخت با ارزهای ملی تلقی می شود. این پیمان دوجانبه بوده و امکان انجام پرداختهای مرتبط با تجارت خارجی را با پولهای ملی ممکن می سازد.

ایده اصلی این است که چنین پیمانی به دیگر کشورها تسری یابد، اما در ابتدا به صورت دوجانبه خواهد بود.

قسمتی از متن این پیمان بیان می دارد: «صادرکنندگان و واردکنندگان دریافت و پرداختهای خود را با پولهای ملی دو کشور انجام می دهند. بانکهای مرکزی نیز در معرض ریسک اعتباری قابل توجهی نسبت به همتایان خود یا شرکتهای ارایه کننده خدمات مالی نخواهند بود».

هدف اولیه این پیمان پولی، کاهش هزینه تراکنشهای بانکی خارجی، کاهش زمان انجام عملیات بانکی خارجی و تسهیل سرویسهای مالی برای اشخاص حقیقی و شرکتهای کوچک و متوسط است.

نرخ برابری ارزها برای عملیات بانکی، به صورت روزانه توسط بانک مرکزی دو کشور منتشر خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  56