انهدام بزرگترین باند کلاهبرداری پیامکی و کارت به کارت در کشور

پلیس فتا استان فارس خبر داد:

پلیس فتا استان فارس از فعالیت یک شبکه کلاهبرداری پیامکی و کارت به کارت در سطح کشور مطلع شده و تلاش های خود را برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،فرمانده انتظامی استان فارس از شناسایی و انهدام بزرگترین باند کلاهبرداری پیامکی و کارت به کارت در کشور خبر داد.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمد علی گودرزی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مأموران پلیس فتا استان فارس از فعالیت یک شبکه کلاهبرداری پیامکی و کارت به کارت در سطح کشور مطلع شده و تلاش های خود را برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند آغاز کردند.

او گفت: با تشکیل یک تیم ویژه متشکل از کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات فنی و پلیسی پس از چند ماه تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر برای اولین بار در کشور، مأموران موفق به شناسایی شبکه اصلی این باند شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه افراد کلاهبردار با استفاده از چندین شماره حساب و همچنین پولشویی اقدامات خود را انجام می داده اند، گفت: این افراد با استفاده از سه هزار قطعه سیم کارت و 230 تلفن همراه اقدام به کلاهبرداری از مالباختگان می کردند.

سردار گودرزی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 10 هزار نفر از مالباختگان در بررسی های اولیه شناسایی شده اند گفت: در این رابطه 23 نفر متهم شناسایی، دستگیر و تا کنون 12 نفر از آنان با اخذ نیابت قضایی از سایر استان ها به پلیس فتا استان فارس منتقل و در تحقیقات به جرم ارتکابی اقرار کرده اند.

او در رابطه با مبلغ کلاهبرداری نیز گفت: در این خصوص موارد در دست بررسی است و پس از شناسایی همه مالباختگان اعلام خواهد شد.

فرمانده انتظامی فارس از هموطنانی که از آنها به صورت الکترونیکی کلاهبرداری شده است خواست برای پیگیری پرونده خود به نزدیکترین مرجع قضایی یا انتظامی ترجیحاً پلیس فتا در سراسر کشور مراجعه کنند.

سردار گودرزی هشدار داد: شهروندان به پیامک هایی که با محتوای برنده شدن آنها در قرعه کشی و مسابقه های مختلف ارسال می گردد، توجه نکنند.

او در پایان گفت: اپراتورهای تلفن همراه نیز باید توزیع سیم کارت های خود را نظام مند کنند تا چنین مواردی به وجود نیاید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

17  −  8  =