دور خیز طلا برای افت به ۱۰۰ دلار

درحالی که کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده اند قیمت طلا تا پایان 2014 به 1000 دلار برسد قیمت فلز زرد در معاملات امروز با کاهش 22 دلاری به 1150 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، قیمت جهانی طلا که در معاملات روز گذشته به 1172 دلار در هر اونس رسیده بود در معاملات امروز با کاهش 22 دلاری به 1150 دلار در هر اونس رسید.
قیمت فلز زرد جمعه گذشته 3 درصد رشد را تجربه کرده بود اما در معاملات هفته جاری نتوانست این رشد را حفظ کند. ناتوانی فلز زرد در حفظ رشد 3 درصدی ثبت شده در روز جمعه نشان می دهد که سرمایه گذاران انتظار کاهش بیشتری قیمت ها را دارند و در حال خارج کردن پول خود از بازار طلا هستند.
افزایش ارزش دلار موجب دلسرد شدن دارندگان سایر ارزها از خرید کالاهایی نظیر طلا می شود که به دلار ارزش گذاری می شوند. ارزش دلار پس از جبران بخشی از افت ناشی از انتشار آمارهای بازار کار آمریکا، امروز ثابت بود. دلار فاصله چندانی از بالاترین رقم 4 سال اخیر که روز جمعه به ثبت رسید ندارد.
دنی لیدلر، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «رشد اقتصادی آمریکا مساعد به نظر می رسد و احتمالا ارزش دلار را بیش از این نیز افزایش خواهد داد و این موجب وارد آمد فشار کاهشی بر طلا خواهد شد.»
طبق گزارش تسنیم، عدم تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بازار طلا نشان می دهد که سرمایه گذاران انتظار دارند به دلیل ترمیم قوی اقتصاد آمریکا و احتمال افزایش زودهنگام نرخ بهره در این کشور که موجب تقویت هر چه بیشتر دلار خواهد شد، قیمت طلا کاهش بیشتری را شاهد باشد.
بدین ترتیب این احتمال وجود دارد که قیمت طلا به سمت 800 تا 900 دلار در هر اونس حرکت کند، رقمی که از زمان بحران 2009/2008 سابقه نداشته است.
تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی پیش بینی کردند که قیمت طلا تا پایان امسال به 1000 دلار خواهد رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  3  =