استقبال بخش کشاورزی ازطرح کاهش نرخ سود بانکی با افت نرخ تورم

مدیرعامل بانک کشاورزی با اعلام استقبال بخش کشاورزی از طرح کاهش نرخ سود بانکی در راستای کاهش نرخ تورم، گفت: تحقق این امر برای بخش کشاورزی کشور بسیار مطلوب خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد طالبی روز سه شنبه در بازدید از نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه ایرنا، در پاسخ به پرسشی در خصوص امکان کاهش نرخ سود بانکی توسط شورای پول و اعتبار با توجه به کاهش نرخ تورم، افزود: نرخ سود در اقتصاد هر چقدر کمتر باشد این به معنای آن است که علامت مناسبی به اقتصاد می دهد.

وی با بیان آنکه کاهش نرخ سود به معنای گرایش به سرمایه گذاری های واقعی است، گفت: این امر به معنای سلامت اقتصادی است و هر اتفاقی که در اقتصاد رخ دهد و نتیجه آن کاهش نرخ سود بانکی باشد این امر می تواند به کل اقتصاد کمک کند.

به گفته وی، نرخ سود در بخش کشاورزی که امنیت غذایی را به عهده دارد و خانواده گسترده ای از جمعیت کشور را پوشش می دهد باید مناسب با فعالیت های این بخش باشد، ضمن آنکه نرخ سود بخش کشاورزی در تمام کشورها از سایر بخش ها کمتر است.

مدیرعامل بانک کشاورزی درباره میزان تسهیلات پرداختی این بانک از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: این بانک 10 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات را به بخش کشاورزی پرداخت کرده که این رقم نسبت به سال گذشته رشد مناسبی داشته است.

به گفته وی، این تسهیلات در حوزه های مختلف همانند طیور، زراعت، باغبانی و بخش های مختلف ارایه شده است.

طالبی با بیان آنکه بیمه محصولات کشاورزی به عهده بانک کشاورزی است، گفت: حدود 67 میلیارد تومان حق بیمه از کشاورزان دریافت شده و نزدیک 380 میلیارد تومان به کشاورزان غرامت داده شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =