رویترز: ایران مانع ورود ۱ بازرس آژانس شد

ایران تأکید دارد که حق دارد درباره دسترسی افراد به خاک کشورش تصمیم‌گیری کند و تاکنون به دیگر کارکنان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور انجام تحقیقات‌شان درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران اجازه ورود داده است

ایسنا: خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد: ایران برای پنجمین‌بار از ورود یک بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خاک کشورش ممانعت به عمل آورده است.

ایران تأکید دارد که حق دارد درباره دسترسی افراد به خاک کشورش تصمیم‌گیری کند و تاکنون به دیگر کارکنان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور انجام تحقیقات‌شان درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران اجازه ورود داده است.

منابع دیپلماتیک گفتند که این مقام آژانس پیش از این در 2 نوامبر اجازه ورود به ایران را نیافته بود. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون اطلاعاتی درباره این شخص، نام و ملیت وی ارائه نداده است.

آژانس ماه گذشته اعلام کرد ایران برای یکی از اعضای هیأت بازدیدکننده آژانس از تهران ویزا صادر نکرده است و این چهارمین باری است که این فرد اجازه ورود به ایران را نمی‌یابد.

این دیپلمات‌ها بر این باورند که این مقام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک آمریکایی و کارشناس سلاح‌های هسته‌ای است.

به گزارش رویترز، کشورهای عضو آژانس حق دارند از ورود بازرسان آژانس که توسط این نهاد سازمان ملل معرفی می‌شوند جلوگیری کنند و ایران پیش از این چندین بار از ورود این کارکنان آژانس که از کشورهای غربی شامل آمریکا بوده‌اند ممانعت کرده است.

درز اطلاعات هسته‌ای ایران به رسانه‌های خارجی یکی از موضوعاتی است که همواره مورد انتقاد مقامات ایرانی بوده است. هم‌چنین کشورهای عضو غیرمتعهدها پیش از این به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حفظ اطلاعات هسته‌ای کشورها هشدار داده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄  24  =