واکنش ایران به فضاسازی درباره سانتریفیوژها

سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سانتریفیوژهای «ای ار 5» گفت: این ماشین ها از دستگاه های معمولی سازمان انرژی اتمی کشورمان است که آزمایش های آن (تست) پیش از توافق ژنو آغاز شده و بعد از توافق هم ادامه یافته است.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سانتریفیوژهای «ای ار 5» گفت: این ماشین ها از دستگاه های معمولی سازمان انرژی اتمی کشورمان است که آزمایش های آن (تست) پیش از توافق ژنو آغاز شده و بعد از توافق هم ادامه یافته است.

مرضیه افخم با یادآوری اینکه این سانتریفیوژها از فروردین امسال بار دیگر آزمایش شدند، افزود: این موضوع بر اساس برنامه های تحقیقاتی سازمان انرژی اتمی بوده است.

وی گفت: همه گزارش های آژانس در هفت ماه گذشته، پایبندی جمهوری اسلامی ایران به توافق ژنو را مورد تأیید قرار داده و هیچ موردی از نقض این توافق گزارش نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه طرح اینگونه مطالب فقط فضاسازی رسانه ای است و اهمیت چندانی ندارد، افزود: هر زمان نیاز باشد آزمایش این ماشین ها انجام و هر زمان هم نیازی نباشد متوقف می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ⁄  1  =