بی اعتمادی مردم برای پس انداز ارزی در بانک های داخلی

مشاور ارشد رئیس جمهور با بیان اینکه در صورت ایجاد بانک های ارزی در مناطق آزاد این بانک ها پس اندازهای ارزی مردم را نگهداری کرده و سود ارزی می دهند گفت: بانک های داخلی چندین بار کوشش کردند این کار را انجام دهند اما به دلیل بدعهدی ای که با مردم انجام دادند فعلا در موقعیت جلب اعتماد برای نگکهداری پس اندازهای ارزی مردم نیستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مشاور ارشد رئیس جمهور با بیان اینکه در صورت ایجاد بانک های ارزی در مناطق آزاد این بانک ها پس اندازهای ارزی مردم را نگهداری کرده و سود ارزی می دهند گفت: بانک های داخلی چندین بار کوشش کردند این کار را انجام دهند اما به دلیل بدعهدی ای که با مردم انجام دادند فعلا در موقعیت جلب اعتماد برای نگکهداری پس اندازهای ارزی مردم نیستند.

اکبر ترکان در بازدید از غرفه مهر در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بانک های ارزی تنها متعلق به کیش نیست و به همه مناطق آزاد تعلق دارد اظهار داشت: در مناطق آزاد 5 قانون شامل قانون گمرکی، قانون مالیات، قانون کار|، ویزا و قانون پول و بانک مستثنی است و چون مناطق آزاد از قوانین پول و بانک مستثنی هستند تابع دستورالعمل هایی اند که بانک مرکزی ابلاغ می کند.

وی اضافه کرد: قرار است بانک مرکزی دستورالعمل خود را ابلاغ کند که براساس این دستورالعمل ایجاد بانک های ارزی در مناطق آزاد و همچنین فعالیت های بانکی مستقل از سرزمین اصلی شکل بگیرد. این کار ضوابطی دارد که آنها دارند به دقت روی این ضوابط کار می کنند تا بتوانند بازارهای پولی کشور را نیز مدیریت کنند چراکه بازارهای پولی با یکدیگر پیوند دارند به عنوان مثال اگر ما تصمیم بگیریم نرخ سود بانکی را در مناطق آزاد کاهش دهیم و سرمایه گذاری در آنجا افزایش یابد این مسئله بر روی جغرافیای کشور تاثیرگذار خواهد بود و یا بالعکس.

مشاور ارشد رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما به جدیت به دنبال این کار هستیم که این دستورالعمل فعال شود گفت: اگر این کار انجام شود بانک های ارزی به نام آف شوربنک می توانند در مناطق آزاد ایجاد شوند که این بانک ها پس اندازهای ارزی مردم را نگهداری می کند و سود ارزی می دهند.

ترکان ادامه داد: بانک های داخلی چندین بار کوشش کردند این کار را انجام دهند اما به دلیل بدعهدی ای که با مردم انجام دادند فعلا در موقعیت جلب اعتماد برای نگهداری پس اندازهای ارزی مردم نیستند چراکه گاهی اوقات پس اندازهای ارزی مردم را گرفتند و سپس اعلام کردند بیایید معادل ریالی آن را به شما پرداخت نماییم یا اینکه به تعهد سود سپرده ای که داده بودند به درستی عمل نکردند.

وی با بیان اینکه ما در مناطق آزاد به دنبال ایجاد یک بنای قابل اعتماد برای پس اندازهای ارزی مردم هستیم افزود: این بانک های «آف شور» صرفا عملیات ارزی خواهند کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  48  =  51