بزرگترین معدن و کارخانه طلای کشور افتتاح می شود

سایت صدای اقتصاد نوشت:

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،زرشوران، بزرگترین معدن و کارخانه شمش طلای کشور، تا ساعتی دیگر، با حضور معاون اول رییس جمهوری افتتاح می شود. با افتتاح این معدن، تولید طلا در کشور بیش از دو برابر افزایش می یابد. هم اکنون، میزان تولید طلا در کشور 2.5 تن در سال است که با افتتاح معدن زرشوران، این میزان به 5.5 تن در سال می رسد.

براساس اعلام مسئولان معدن زرشوران، کارخانه طلای زرشوران روزانه 10 تن شش طلای 24 عیار تولید می کند. معدن طلا زرشوران، یکی از بی نظیرترین معادن طلای خاورمیانه است که عیار آن، 5.5 P.P.M است. به این معنا که در هر تن سنگ اکتشافی از این معدن، 5.5 گرم طلا به دست می آید.

استاندارد اقتصادی بودن برداشت طلا از یک معدن، 0.5P.P.M است و معدن زرشوران 10 برابر استاندارد جهانی اقتصادی است. میانگین معادن طلای کشور، 1.5 تا 2P.P.M است. این معدن که در استان آذربایجان غربی و در نزدیکی شهرستان تکاب جا گرفته است، برای 300 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی خواهد کرد که 120 نفر از آن ها در بخش معدن، و 180 نفر در کارخانه تولید شمش طلا مشغول به کار خواهند شد.

همچنین این معدن، حداقل برای 5 برابر این افراد، اشتغال غیرمستقیم خواهد داشت که در صنایع پایین دستی مانند ساخت طلا و زیور آلات فعالیت خواهند داشت.

ذخیره کشف شده این معدن، 110 تن است. این معدن هم اکنون سالانه سه تن طلا تولید خواهد کرد اما مسئولان معدن در طرح توسعه آن، به دنبال تولید شش تن طلا در سال هستند. سهام معدن طلای زرشوران، صد درصد متلعق به ایمیدو (سازمان توسعه معدن و صنایع) است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  1  =