نگرانی در مورد نحوه استفاده اپل از داده های شخصی کاربران

دیزاین اند ترند گزارش داد

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در حال مذاکره با اپل است تا اطمینان حاصل شود این شرکت داده‌های مربوط به سلامت افراد را در اختیار افراد و نهادهای ثالث قرار نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس به نقل از دیزاین اند ترند، اپل قرار است در بهار سال 2015 ساعت دیجیتال خود را عرضه کرده و در دسترس علاقمندان قرار دهد. از جمله امکانات این ساعت می‌توان به قابلیت ثبت تمامی اطلاعات مربوط به وضعیت سلامتی افراد مانند وضعیت ضربان قلب، تنفس، میزان تحرک و خواب و … اشاره کرد.

انتشار اخباری در مورد ذخیره‌سازی این اطلاعات توسط اپل، مردم و نهادهای مدافع حقوق مدنی را نگران کرده که ممکن است اپل در زمینه نگهداری از این اطلاعات سهل انگاری کند یا آنها را در اختیار نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا قرار دهد.

آمار تکان دهنده‌ای که توسط کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا منتشر شده نشان می دهد که تاکنون 12 شرکت طراح برنامه های مورد استفاده در این نوع ساعت‌ها که برای بررسی میزان سلامت و تحرک افراد به کار می‌رود، داده‌های کاربران خود را به شرکت‌های تبلیغاتی فروخته‌اند.

با افزایش نگرانی‌ها در این زمینه اپل اخیرا رسما موضع گیری کرده و قول داده که داده های شخصی کاربرانش را به مشتریان ثالث نفروشد. با این حال نگرانی در مورد میزان امنیت این خدمات و احتمال دسترسی هکرها به آنها باز هم از سوی کارشناسان مطرح شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  70