دکتر همتی مسائل اصلی پیش روی بانک ملی را تشریح کرد

دکتر همتی در جریان سفر یک روزه به استان کرمان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف اداره امور شعب استان کرمان به تبیین راه‌کارهای ارتقا و پیشرفت بانک در جمع مسئولان ستادی و کارکنان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،وی با اشاره به مسائل اصلی پیش روی بانک یعنی وصول مطالبات به همراه رشد منابع، اعطای تسهیلات با نرخ سود متناسب و بدهی دولت به بانک ملی ایران افزود: چنانچه شعبه‌ای نتواند در رسیدن به اهداف مدنظر بانک نظیر جذب منابع، وصول مطالبات و … موفق عمل کند، دیگر ارکان بانک تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. لذا تلاش مضاعف کارکنان در صف و ستاد مسیر پیشرفت و توسعه بانک را هموارتر می‌کند.
همتی در ادامه با تشریح سیاست‌های کلان مدیریتی، وضعیت سپرده‌های بانک، سیاست های اعتباری، اقدامات انجام گرفته برای وصول مطالبات، تغییرات ایجاد شده در روند ارتقای شغلی کارکنان و شروع مطالعه برای اصلاح اساسنامه بانک، خواستار همدلی و همکاری تک‌تک کارکنان در راستای ارتقای جایگاه بانک و تحویل این میراث ماندگار به آیندگان به نحو مطلوب و شایسته شد.
خسرو خواجه حسنی عضو هیأت مدیره بانک نیز در این بازدید گفت: با ظرفیت بالایی که این استان در بخش معادن و کشاورزی داشته است، اداره امور شعب استان کرمان توانسته در 6 ماهه نخست سال جاری رشد خوبی داشته باشد که انتظار می‌رود این روند صعودی، با سرعت بیشتری ادامه یابد.
وی در ادامه بر افزایش تعامل با مسئولان و فعالان اقتصادی استان در راستای افزایش جذب منابع تاکید کرد.
همچنین مراسم کلنگ زنی خط تولید 3400 تنی گروه صنایع سیمان کرمان با حضور دکتر عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران و مسئولان این استان برگزار شد.
همتی در این مراسم که دکتر پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، مدیر عامل صنایع سیمان کرمان و تنی چند از مسئولان بانک حضور داشتند، با اشاره به نقش کارخانه سیمان کرمان در توسعه کشور و بهره‌مندی صنایع مختلف از تولیدات آن افزود: نقش بانک ملی ایران در راه اندازی هر صنعت فعال و مهم در کشور مشهود است به طوری که نقش سازنده‌ای در توسعه پایدار کشور ایفا نموده است. در حال حاضر کشور به توسعه پایدار نیاز دارد و توسعه، نیازمند رشد مستمر تولید است.
مدیرعامل بانک ملی ایران تسهیل شرایط برای فعالیت و مشارکت بخش خصوصی را از سیاست‌های این بانک مطرح کرد و بیان داشت: بر این اساس 10 درصد از سهام گروه توسعه و سرمایه گذاری سیمان در بورس عرضه می شود.
حیدری مدیرعامل گروه صنایع کرمان نیز در این مراسم با تقدیر از مدیریت بانک ملی ایران گفت: با حمایت بانک ملی ایران، احداث خط تولید جدید کارخانه آغاز می‌شود و این امر به مدت طولانی فعالیت کارخانه سیمان کرمان را بیمه خواهد کرد.
مدیرعامل بانک ملی ایران پس از این مراسم با حضور در اتاق بازرگانی و در جمع مدیران بانک‌ها و فعالان اقتصادی استان، ضمن تشریح وضعیت و عملکرد سیستم بانکی کشور اظهار داشت: امروز به بانک‌ها فشار عظیمی وارد شده و اینگونه القا می شود که مشکلات اقتصادی ایجاد شده در کشور صرفاً ناشی از عملکرد بانکهاست این در حالی است که بانک‌ها نقش مهم، تاثیرگذار و مثبتی در توسعه کشور داشته‌اند.
متاسفانه در 8 سال گذشته تسهیلات زیادی بابت طرح‌های زود بازده به اشخاص یا شرکت‌ها پرداخت شد که به نظر من بعضی از این طرح‌ها اصلا بازده کافی نداشته اند.
وی افزود: 800 میلیارد دلار سرمایه کشور ظرف 8 سال گذشته مشخص نشد که کجا رفت و باید پرسیده شود که مقصر، مدیران بانکی هستند یا جای دیگر؟
وی در پایان به سوالات فعالان اقتصادی کرمان پاسخ داد و مقرر شد موارد مطرح شده پیگیری و اقدامات لازم انجام گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  12