بانکداری شرکتی پیوند فرصت‌های همکاری بانک اقتصادنوین و بانک تعاون اسلامی

برای سرمایه‌گذاری کشور عراق

در نشست مشترک معاونت بانکداری شرکتی و اعتبارات، معاونت سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های بانک اقتصاد نوین و رئیس شعبه میلاد بانک تعاون اسلامی برای سرمایه‌گذاری، راهکارهای توسعه تعاملات با هدف ارزش آفرینی بیشتر برای مشتریان فعال در بازار عراق بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در نشست مشترک معاونت بانکداری شرکتی و اعتبارات، معاونت سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های بانک اقتصاد نوین و رئیس شعبه میلاد بانک تعاون اسلامی برای سرمایه‌گذاری، راهکارهای توسعه تعاملات با هدف ارزش آفرینی بیشتر برای مشتریان فعال در بازار عراق بررسی شد. در این نشست تخصصی که در تاریخ 93.8.26 به میزبانی معاونت بانکداری شرکتی و اعتبارات برگزار گردید، ظرفیت‌ها و امکانات بانک تعاون اسلامی برای سرمایه‌گذاری عراق برای ارایه خدمات به مشتریان شرکتی تشریح شد.

در ابتدا شیروانی، معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌ها، گزارشی از کلیات مربوط ماهیت و وضعیت بانک تعاون اسلامی برای سرمایه‌گذاری ارایه کرد. وی با اشاره به اینکه این بانک در سال 2006 با سرمایه‌ای معادل 25 میلیارد دینار عراقی آغاز به فعالیت کرده است، بر اساس ضرورت‌های ایجاد شده و توسعه پرتفوی بانک، سرمایه آن به زودی به 250 میلیارد دینار عراقی خواهد رسید. همچنین 65 درصد سهام این بانک در اختیار بانک اقتصادنوین قرار داشته و مابقی آن در اختیار بانک کشاورزی و شرکای محلی است.

وی تعداد شعب این بانک را در عراق 10 شعبه و در تهران 1 شعبه برشمرد. به گفته معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌ها این بانک به ارایه کلیه خدمات بانکی اشتغال داشته و ظرفیت‌های بی‌نظیری برای ارایه خدمات به مشتریان ایرانی فعال در بازار عراق دارد. تقویت کادر مدیریتی و بهره‌گیری از بهترین مدیران بانکی با تجربیات بین‌المللی، توسعه شبکه‌های کارگزاری، تمرکز ویژه و همکاری با بانکداری شرکتی و برنامه‌ریزی‌های موثر در خصوص توسعه پرتفوی فعالیت‌های این بانک، از نکات دیگری بود که شیروانی به تشریح آنها پرداخت.

در ادامه این نشست، شریفیان رئیس شعبه میلاد بانک تعاون اسلامی برای سرمایه‌گذاری با اشاره به حجم مبادلات تجاری ایران و عراق که از مرز 12 میلیارد دلار در سال می‌گذرد، 95 درصد از این بازار را مربوط به صادرات محصولات و خدمات ایران مربوط دانست. ایشان با اشاره به اینکه بانک‌های عراقی از ظرفیت لازم برای ارایه خدمات به مشتریان ایرانی خود برخوردار نیستند، هدف اصلی این بانک را ارایه خدمات و محصولات مناسب و متناسب با نیاز شرکت‌های ایرانی حاضر در آن کشور بر شمرد. شریفیان با اشاره به حضور فعال و جایگاه مطلوب صنایع غذایی، خودرو، پیمانکاران و … در بازار عراق، ارایه خدمات به این شرکت‌ها برای حفظ و توسعه بازارشان را ضروری ارزیابی کرد و از حوزه بانکداری شرکتی خواست تا با تعامل و هماهنگی، مشتریان صادراتی و پیمانکاری خود را با خدمات و محصولات این بانک بیش از پیش آشنا سازند.

صدور انواع ضمانت‌نامه‌های بانکی، اعتبارات اسنادی، حوالجات و ارایه تسهیلات به شرکت‌های ایرانی و مشتریانشان از جمله فرصت‌های کم نظیر این بانک در آن کشور است. بانک تعاون اسلامی برای سرمایه‌گذاری با استفاده از شبکه کارگزاری مطمئن، آماده ارایه خدمات بهینه در خصوص نقل و انتقالات بانکی و ارایه کلیه خدمات با کارمزدهای ترجیحی به مشتریان ایرانی می‌باشد.

شریفیان در ادامه با انجام فعالیت‌های بازاریابی و برقراری ارتباط‌های نزدیک با انجمن‌ها و نهادهای مرتبط، همکاری با هدف هم‌افزایی با حوزه بانکداری شرکتی را نوید بخش جهشی قابل توجه در توسعه پرتفوی بانک و رسیدن به هدف انجام 10 درصد از تبادلات مالی دو کشور از طریق این بانک در مدت زمانی کوتاه، ارزیابی کرد.

رئیس شعبه میلاد بانک تعاون اسلامی برای سرمایه‌گذاری در ادامه با اشاره به اینکه این شعبه در حال حاضر تنها شعبه فعال بانک‌های خارجی در کشور است، از بانکداران شرکتی خواست تا مشتریان بازار هدف معرفی شده را برای انجام مشاوره‌های بانکی و ارایه راه‌حل‌های دارای مزیت‌های خاص به آن شعبه معرفی نمایند.

در پایان این نشست تخصصی روسا و معاونین دفاتر به بیان دیدگاه ها و سئوالات خود در این حوزه پرداختند. مهردادفر، معاون بانکداری شرکتی و اعتبارات نیز ضمن تقسیم پرتفوی مشتریان بازار هدف بین دفاتر، رئوس برنامه‌های کاری مورد نظر را به حوزه مدیریت بازاریابی و امور دفاتر و گروه خدمات و مشاوره شرکتی ابلاغ کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄  2  =