ورود سبدگردان‌ها و بازارگردان‌ها به معاملات آنلاین

یک مقام مسئول در سازمان بورس از راه‌اندازی و توسعه معاملات شرطی و الگوریتمی و ورود سبد گردان‌ها و بازارگردان‌ها به معاملات آنلاین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمود رضا خواجه نصیری – مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس – در گفت‌وگو باایسنا، به برنامه‌های سازمان برای توسعه معاملات آنلاین اشاره کرد و گفت:در حال حاضر مهم ترین برنامه سازمان در معاملات آنلاین راه‌اندازی و توسعه معاملات شرطی و الگوریتمی است تا این امکان فراهم شود که سفارش گیری های شرطی مانند سفارش های جلوگیری از زیان، سفارش های زمانی، سفارشات متوقف برای تعیین سود، فعال شود تا معامله گر از قبل برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد و زمانی‌که قیمت سهم و بازار به نقطه‌ی خاصی رسید به صورت اتوماتیک فعال شود.

وی توضیح داد:معاملات الگوریتمی منجر به این می شود که سرمایه‌گذار استراتژی خود را در قالب الگوریتم‌های معاملاتی اجرایی کند و بعد از آن این الگوریتم‌ها را داخل سیستم خود ثبت کند تا بر اساس شرایط بازار این الگوریتم ها اجرایی شود.این روش جزو روش های پیشرفته معاملات برخط است که عکس العمل معامله گران در بازار را افزایش می دهد.

این مسئول سازمان بورس اظهار کرد: علاوه بر این قصد داریم که ایجاد سیستم‌های خاص معاملات آنلاین مانند سیستم های ویژه بازارگردانی و سبدگردانی را اجرایی کنیم و بتوانیم سیستم‌هایی ایجاد کنیم که به صورت ویژه فعالیت‌های بازارگردانی و سبد گردانی را از طریق آن انجام می دهد.

خواجه نصیری در خصوص وارد شدن بازار توافقی فرابورس به معاملات آنلاین گفت: در رابطه با بازار توافقی به دلیل حساسیت‌ها و نگرانی‌هایی که در این بازار وجود دارد، معاملات آنلاین در این حوزه وارد نشده و برنامه‌ای هم برای وارد شدن در این حوزه وجود ندارد.

به گفته مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس، قرار است فعالیت اولیه در خصوص بازارگردانی آغاز شده و سبد گردانی بعد از آن انجام شود و راه‌اندازی معاملات الگوریتمی و شرطی در برنامه آینده سازمان بورس قرار دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ⁄  4  =