نهادها یا اشخاص؛کدام مهمترند؟/ پژوهشکده پولی و بانکی یا دکتر فرهاد نیلی

در نظر سنجی جدید پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شرکت کنید:(تکرار)

اگر آقای دکتر فرهاد نیلی بخواهند مستقل از بانک مرکزی و شخصا، همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت را برگزار کنند آیا از این همایش حمایت مالی می کنید؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،همه بر توانایی های علمی و مدیریتی دکتر فرهاد نیلی رئیس پژوهشکده پولی و بانکی وقوف دارند و اینکه وی قادر است تا محتوای مناسبی برای ظرف های همایش های سالانه فراهم کند.

دکتر نیلی در حال حاضر که ریاست پژوهشکده پولی و بانکی را بر عهده دارد سالانه دو همایش مهم برای بانک مرکزی اجرای می کند یکی سلسله همایش های سالانه سیاست های پولی و بانکی و دیگر همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت است. همایش اول به لحاظ راهبردی بودن همچنان ضروری است که بانک مرکزی هر ساله آن را برگزار کند. به این دلیل که از طریق این کانال سیاستهای کلی پولی و ارزی را در جمع فعالان و کارشناسان بانکی به صورت رو دررو تشریح می کند و به نوعی با نظرات بازیگران عرصه پول نیز آشنا می شود.

اما همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت چندان همایش راهبردی در ابعاد سیاستگذاری و نظارتی برای بانک مرکزی محسوب نمی شود و بخش خصوصی نیز قادر است این همایش را برگزار کند.

با چنین پیش فرضی چنانچه دکتر فرهاد نیلی ریاست فعلی پژوهشکده، از سمت فعلی خود کناره بگیرد و قصد کند همایش مذکور -که چهارمین دوره آن در بهمن ماه سال جاری برگزار میشود- را با همین مختصات اما مستقل از  بانک مرکزی و شرکت ملی انفورماتیک و به صورت کاملا خصوصی برگزار کند آیا بانکها و شرکتهای حوزه بانکی از همایش وی حمایت خواهند کرد؟میزان اطمینان به همایش وی چقدر خواهد بود؟

پاسخ به این سوال در حقیقت از بعد جامعه شناسی اقتصادی ایران این نکته را روشن می کند که در چشم جامعه اقتصادی و بانکی ما  بخش خصوصی چقدر وزن و اهمیت دارد و در حالی که مدام از آن دم می زنیم آیا در عمل نیز به به گفته مان ایمان داریم؟

معدل پاسخ ها چه «بله» باشد و چه «خیر»درسهای زیادی برای نظام بانکی خواهد داشت.

دکتر

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  6  =  1