اضافه شدن سطح جدیدی از امنیت برای محافظت از حسابهای بانکی

بانک BBK پیاده ساری کرد:

بانک BBK، یکی از بانک‌های پیشروی بحرین در حوزه خرده‌فروشی و بانکداری تجاری، برای تامین امنیت هر چه بیشتر مشتریان خود، به استفاده از فناوری موسوم به Dual Factor Authentication روی آورده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،Dual Factor Authentication یا تایید دو مرحله‌ای احراز هویت، سازوکاری است که باعث می‌شود یک سطح امنیتی جدیدی به شیوه‌های کنونی احراز هویت افزوده گردد.
 
به گزارش شرکت ملی انفورماتیک، پایگاه Zawya نوشت این فناوری، مشتری‌های بانک را در برابر خطراتی همچون به سرقت رفتن یا گم شدن کلمات عبور ایمن کرده و از دسترسی غیرمجاز به داده‌های مالی آنلاین جلوگیری به عمل می‌آورد.

در واقع اکنون کاربران برای ورود به حساب بانکداری اینترنتی BBK، علاوه بر Customer ID (شماره مشتری) و ePIN باید از این فناوری نیز استفاده کنند.

Dual Factor Authentication می‌کوشد با استفاده از رمزهای یک‌بار مصرف (One Time Password که به اختصار  OTPخوانده می‌شود) سطح امنیت فعالیت‌های بانکداری اینترنتی را ارتقاء بخشد.

این نوع رمز به گوشی تلفن همراه مشتری ارسال می‌شود.

گذرواژه OTP تنها برای یک ورود یا انجام یک تراکنش اعتبار دارد و برای فعالیت‌های بعدی خود به خود باطل می‌شود.

بر اساس این گزارش، مشتریان بانک می‌توانند نرم‌افزار BBK PASS ویژه تلفن‌های همراه هوشمند را که در تولید رمزهای یک‌بار مصرف کاربرد دارد، از فروشگاه‌های اینترنتی اپل، گوگل پلی، Blackberry World و Windows app دانلود کنند.

یک راه دیگر دریافت OTP، عضو شدن مشتریان بانک در سامانه است که در این صورت، رمز مزبور از طریق پیامک به آنها تحویل می‌گردد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

43  −    =  39