پنج سال است منتظر افزایش سرمایه هستیم

مدیرعامل بانک توسعه صادرات:

مدیرعامل بانک توسعه صادرات اعلام کرد : پنج سال است که افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات با هدف کمک به صادرات غیرنفتی از سوی دولت و مجلس وعده داده می شود ولی تاکنون این تصمیم عملی نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روابط عمومی بانک توسعه صادرات دکتر بهمن وکیلی که در جلسه تبادل افکار انجمن صادرکنندگان صنعتی ، معدنی و خدمات مهندسی سخن می گفت، بااعلام این مطلب افزود: گرچه تمامی مسوولان دولت و مجلس در تمامی جلسات مرتبط با موضوعات اقتصادی بر لزوم تحقق افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات تاکید دارند اما مشخص نیست به چه دلیل هنوز این امر محقق نشده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات تصریح کرد : کمبود سرمایه بانک توسعه صادرات موجب شده است تا آنچنان که شایسته صادرکنندگان است نتوانیم  به ارائه خدمت به آنان بپردازیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم گفت: فعالیت بانکی ما برای کمک به صادرات کشور در قالب های متفاوت با روشهای موجود دیگری انجام می شود چرا که رابطه ما با 400 کارگزاری در سراسر جهان در حال حاضر متوقف شده است.

وی ادامه داد: هنگامی که 300 میلیون دلار سرمایه ثبتی داشتیم نقش ما در صادرات به ازای هر دلار شش سنت بود ولی وقتی سرمایه ما در سال 89 یک و نیم میلیارد دلار افزایش پیدا کرد، نقشمان دو برابر یعنی 12 سنت شد. این نیاز وجود دارد که به ازای هر دلار 15 تا 20 سنت کمک کنیم و تحقق این میزان کمک، پنج تا پنج ونیم میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد

دکتر وکیلی بااشاره به چشم انداز 1404 کشور و اهداف اقتصادی مندرج در آن گفت: 200 میلیارد صادرات در افق 1404 برای کشور تعیین شده است که برای اجرایی شدن آن مساعدت بانک توسعه صادرات و وجود سرمایه 50 میلیارددلاری برای این بانک ضروری است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  89  =  95