سونی هک شدنش را به گردن کره شمالی انداخت

شرکت سونی هک شدن شبکه رایانه ای خود را به گردن هکرهای کره شمالی انداخته و این کار را واکنشی به ساخت فیلم مصاحبه دانسته که به تمسخر رهبر این کشور می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  فارس به نقل از نیویورک دیلی نیوز، Sony Pictures که هدف اصلی حمله‌های هکری اخیر بوده می‌گوید در حال تحقیق در این زمینه است تا مشخص شود آیا حمله هکری اخیر ارتباطی با برنامه های این استودیوی فیلم سازی برای ساخت فیلمی کمدی به نام Interview یا مصاحبه دارد یا نه.

این فیلم قرار است در کریسمس امسال اکران شود و در آن زندگی و حکمرانی رهبر فعلی کره شمالی به تمسخر گرفته شده است. سونی مدعی است با توجه به اینکه دولت کره شمالی دو ماه قبل به علت ساخت این فیلم به شرکت سونی و دولت آمریکا به شدت حمله کرده پس هک کردن شبکه رایانه ای سونی هم توسط هکرهای وابسته به دولت این کشور انجام شده است.

یکی از مقامات کره شمالی در این مورد گفته است: فیلم یاد شده در مورد ترور یک رهبر خارجی است و این همان کاری است که آمریکا در افغانستان، عراق، سوریه و اوکراین انجام می دهد.

هکرهای عضو گروه حافظان صلح روز دوشنبه گذشته با هک کردن رایانه های فعال در ادارات سونی در نقاط مختلف جهان اطلاعاتی را نیز از آنها به سرقت بردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  25