قیمت جهانی طلا به ۱۱۶۹ دلار در هر اونس رسید

قیمت طلا در آخرین روز معاملات هفته گذشته 21 دلار کاهش یافت و در پایان معاملات هر اونس طلا در برابر 1169 دلار معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز جمعه برای سومین روز متوالی با بیش از 2 درصد کاهش به پایین ترین رقم در 2 هفته اخیر رسید. قیمت نقره نیز به دلیل سقوط آزاد قیمت نفت و تقویت ارزش دلار، بیشترین کاهش را از سپتامبر 2013 تاکنون تجربه کرد

بر اساس این گزارش، دیروز قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به رقم 1165 دلار و 04 سنت، با 21 دلار کاهش به 1169 دلار رسید.

قیمت نفت خام آمریکا نیز دیروز 10 درصد کاهش یافت و بزرگترین کاهش یک روزه در بیش از 5 سال اخیر را پشت سر گذاشت.

ارزش دلار آمریکا به دلیل تصمیم اوپک مبنی بر عدم کاهش تولید، در مقابل ارزهایی مانند دلار کانادا و کرون نروژ افزایش یافت.

تقویت ارزش دلار بر کالاهایی نظیر طلا که به ارز آمریکا ارزش گذاری می شوند تاثیر منفی می گذارد و موجب گرانتر شدن آن برای دارندگان سایر ارزها می شود.

فیلیپ استریبل، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «همه چیز از بازار نفت ناشی می شود. مردم در حال نقد کردن دارایی های خود هستند.»

تجار همچنین در انتظار نتایج رفراندوم روز یکشنبه در مورد ذخایر طلای بانک ملی سوئیس هستند. در صورت رای مثبت به این رفراندوم، بانک ملی سوئیس ملزم خواهد بود 20 درصد ذخایر ارزی خود را به طلا ذخیره نماید.

راس نورمن، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «احتمال این مسئله خیلی بعید است.» در صورت رای مثبت مردم سوئیس به این نظرخواهی بانک مرکزی سوئیس در طی چند سال آینده باید 1500 تن طلا خریداری نماید.

همچنین شبکه های تلویزیونی داخلی هند روز جمعه به نقل از منابع دولتی گزارش دادند که دولت این کشور تصمیم گرفته است تا مقررات مربوط به واردات طلا را تسهیل نماید.
قیمت نقره دیروز با 4.3 درصد کاهش به 15 دلار و 52 سنت رسید، در حالی که پلاتین با 0.8 درصد کاهش، 1201 دلار و 70 سنت معامله شد.

اما قیمت فلز پالادیوم با نیم درصد افزایش به 808 دلار در هر اونس رسید. دلیل افزایش این فلز نگرانی ها در مورد احتمال اختلال در عرضه روسیه اعلام شده است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

94  −  89  =