آیا خرید سونی اکسپریا Z3 منطقی است؟

مدت زمان نسبتا زیادی از معرفی اکسپریا Z3 توسط سونی و ورود آن به بازار کشورمان می‌گذرد و تاکنون مقالات زیادی را در رابطه با آخرین حرف سونی در دنیای اسمارت فون‌ها خوانده‌اید و دیگر همگی با آپشن‌های خاص آن آشنا هستید. اما اگر چشم‌های‌تان را بشورید و جور دیگر ببینید، در می‌یابید که هیچ محصولی خوب مطلق نیست! در نتیجه اکسپریا Z3 نیز با همه خوبی‌هایش، نقاط ضعفی نیز دارد که موجب می‌شود شما از خریدش منصرف شوید! امروز قصد دارم تا برخی از این نکات را که کم‌تر در فضای وب به آن پرداخته شده باز گو کنم؛ پس بیایید تا جوری دیگر به این پرچمدار سونی بنگریم.

Sony

ورود ممنوع

درست هم زمان با معرفی اکسپریا Z3، گلکسی نوت4 نیز معرفی شد، اما کهکشانی سامسونگ در رده QHDها قرار داشت در حالی‌که سونی پا را از Full HD فراتر نگذاشته است! حتی پیش‌تر هم G3 از ال‌جی با چنین صفحه‌ای معرفی شده بود اما گویا سونی اعتقادی به این حرف‌ها ندارد. شاید با خود بگویید که میان صفحات QHD و Full HD از لحاظ کیفیت تفاوتی وجود ندارد اما در این روزها که همه دم از QHD می‌زنند، استفاده از صفحه Full HD مانند این است که فکر کنیم سونی درجا می‌زند و از پیشرفت خبری نیست! حداقل مزیت استفاده از چنین صفحاتی برای هواداران، این است که دیگر غر زدن‌های دیگران (کسی که نفهمید منظورم سامسونگی‌ها بود؟!) را از این بابت نخواهند شنید. حال اینکه چه زمانی شاهد برداشته شدن این تابلوی ورود ممنوع مقابل صفحات QHD هستیم، فقط خدا می‌داند! شاید در اکسپریا Z4…! اما واقعا آن موقع کمی دیر نیست؟!

همان آش و همان کاسه

Z1 نسبت به Z با یک پیشرفت قابل توجه از لحاظ سخت افزاری رو به رو بود اما اکسپریا Z2 نسبت به Z1 تفاوت خاصی نداشت. حال اگر بگویم که Z3 هم نسبت به Z2 تفاوتی از لحاظ سخت افزاری ندارد، چه حالی می‌شوید؟ در واقع تنها تفاوت آخرین پرچمدار سونی نسبت به نسل قبلی خودش در بخش مهمی همچون سخت افزار، تنها 2 دهم گیگاهرتز فرکانس بیشتر است و حتی چیپست و میزان رم نیز بدون تغییر باقی مانده! با کمی دقت متوجه می‌شوید که Z2 نسبت به Z1 بدون تغییر است و Z3 هم نسبت به Z2! پس می‌توان گفت که پرچمدار سونی نسبت به دو نسل قبلی خودش هم تفاوت خاصی ندارد! برای درک بهتر این موضوع کافی است که نگاهی به نمودار زیر که امتیازات 3 پرچمدار اخیر سونی در بنچمارک AnTuTu هست، بیندازید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  4  =