روایت مدیرعامل بیمه آسیا از پرونده‌سازی در صنعت بیمه

مدیرعامل شرکت بیمه آسیا گفت: امروزه صنعت بیمه با مشکلی به نام پرونده‌سازی دست به گریبان شده است؛ به‌طوری‌که تمام سود کسب شده از فروش بیمه‌نامه به پرداخت خسارت‌ها تعلق می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ابراهیم کاردگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری نقدینه با اشاره به نبود نظارت مطلوب بر شبکه فروش و توزیع اعلام کرد: چندی پیش بیمه مرکزی آماری را مبنی‌بر میزان پرونده‌های ساختگی و درصد خسارت پرداخت شده به آنها منتشر کرد که حجم و رقم آن بسیار قابل تامل و تاثر بود. وی ادامه داد: در آمار منتشر شده، خسارت‌های پرداخت شده به پرونده‌های جعلی معادل 10 درصد برآورد شده است.

کاردگر منافذ صنعت بیمه را در شبکه فروش و مراکز مرتبط دانست و تاکید کرد: سودجویان از صنعت بیمه با اشخاصی در شبکه فروش یا مراکز مرتبطی همچون اورژانس، پزشکی قانونی و … ارتباط دارند و می‌توانند به خوبی از این موقعیت‌ها برای ساخت پرونده‌های جعلی سوء‌استفاده کنند.وی یادآور شد: متاسفانه به دلیل نبود نظارت مطلوب و کارآمد بر عملکرد شبکه فروش و توزیع، نمی‌توان این اشخاص و گروه‌ها را شناسایی کرد. به همین منظور است که نمی‌توان با این باندها برخورد قضایی مناسبی داشت.

مدیرعامل بیمه آسیا اعلام کرد: بیمه‌های مرتبط با اتومبیل (شخص ثالث و بدنه) بیشترین آمار را از نظر تعداد در پرونده‌های جعلی به خود اختصاص داده‌اند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  1  =