مهم‌ترین شاخص سنجش نمایندگان مجلس

آیت‌الله محمود رجبی با اشاره به جایگاه روحانیت در بین افکار عمومی جامعه، اظهار داشت: بدون شک روحانیت به سبب اعتماد مردم در طول تاریخ به این قشر و رسالت روحانیت در دفاع از دین و مبارزه با بدعت و انحراف‌ها سبب شده است تا نقش مهمی در تاریخ داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، افزود: حضور روحانیت در قالب یک شبکه گسترده در کشور فعالیت می‌کنند و متناسب با وظیفه‌ای که بر عهده دارند تلاش می‌کنند تا در پیشبرد جامعه به سوی اهداف نقش مثبتی ایفا کنند.

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت روحانیون در جامعه اسلامی، تصریح کرد: بعد از شکل گیری انقلاب اسلامی روحانیون با تمام توان خود برای تحقق اهداف اسلامی و نشر معارف دین تلاش چشمگیری داشتند.

وی با اشاره به نقش شهید مدرس، عنوان کرد: شهید مدرس، عالمی ساده زیست بود که توانست الگویی برای روحانیون به عنوان وارث پیامبر (ص) بودن را ترویج کند.

ساده زیستی مهم‌ترین شاخصه شهید مدرس است

آیت‌الله رجبی با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید مدرس، تاکید کرد: ساده زیستی، مبارزه با توطئه‌های دشمن و عقب نشینی نکردن از مواضع الهی اتخاذ کرده، مقاومت در برابر یکه تازی‌های رضاخانی گوشه‌ای از ابعاد شخصیتی شهید مدرس است.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با تاکید به تاسی روحانیون به شخصیت بی‌بدیل شهید مدرس، گفت: اگر روحانیون در هر منطقه در برابر ارعاب و تطمیع‌ها بایستند، ساده زیست و مردمی باشند بدون شک بالا‌ترین تاثیر را در تعالی جامعه دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار داشت: شهید مدرس بر خلاف تنها بودن تا پای جان برای اجرای قوانین دین در تمام سطوح به میدان آمد و شخصیت دلسوز شهید مدرس زبانزد همه حتی مخالفان او بود.

وی با اشاره به الگو بودن شهید مدرس، افزود: مجلس ما اگر بخواهد شهید مدرس را الگوی خود قرار بدهد باید مانند ایشان در برابر فتنه‌ها ایستادگی کند و در برابر فتنه‌هایی که به وجود می‌آید، بصیر باشد.

آیت‌الله رجبی با اشاره به توجه به ولایت فقیه در جامعه، تصریح کرد: اگر نمایندگان مجلس می‌خواهند مانند شهید مدرس نامی ماندگار در تاریخ داشته باشند باید به نسبت به اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اهتممام بورزند و تلاش چشمگیری داشته باشند، ساده زیست باشند و در برابر تهدیدات داخلی و خارجی دشمن ایستادگی کنند.

نمایندگان مجلس دلسوز مردم باشند

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)، عنوان کرد: نماینده‌ای می‌تواند پیرو امام خمینی (ره) باشد که موضع خود را در این باره روشن کند و دلسوز مردم باشند و منافع شخصی خود را به به منافع مردم ترجیح ندهند و دلسوز مردم باشند.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: عمل کردن به منویات رهبر معظم انقلاب بهترین میزان برای سنجش ولایتمداری افراد جامعه است، زیرا بزرگ‌ترین انحراف این است که بگوئیم هر جایی که مقام معظم رهبری حکم حکومتی صادر کرد ما حرکت می‌کنیم، بنابراین باید توجه داشت که رهبر معظم انقلاب در همه حال جهت را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: نمایندگان عملکرد خود را بررسی کنند تا متوجه شوند که چقدر رفتار و عملکرد آن‌ها در برابر نظام صادقانه بوده است، باید توجه داشت که نماینده الگو نماینده صادق و متعهد است.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به فعالیت‌های مثبت مجلس، عنوان کرد: تصویب طرح امر به معروف برای این مجلس مدال افتخار است، زیرا سالیان طولانی این امر مورد غفلت واقع شده بود، البته ایستادگی برای جریان هسته‌ای و دنبال کردن مذاکرات هم در زمره عملکردهای مثبت مجلس نهم است.

وی با اشاره به بهترین میزان سنجش اعمال افراد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم میزان بصیرت خود را بالا ببریم و بدانیم چه کسی فرد موثر یا غیر موثر است باید دقت کنیم که تا چه انمدازه در خط ولایت هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =