اظهارات مدیرعامل بیمه توسعه در مورد بدهی‌های شرکت

مدیر عامل بیمه توسعه با بیان این‌که حدود 175 میلیارد تومان در یازده ماه اخیر خسارت پرداخته‌ایم، گفت: تمام تلاش هیات مدیره آن است که تا پایان سال 1393 کلیه‌ی بدهی‌های شرکت را تسویه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،احمد دارابی که اخیرا با حکم رییس هیات مدیره شرکت بیمه توسعه به عنوان مدیر عامل انتخاب شده است طی نشست خبری اظهار کرد: از زمان تعلیق فروش بیمه شخص ثالث تاکنون ما توانسته‌ایم حدود 30 میلیارد تومان در دیگر رشته‌ها فروش داشته باشیم، اما در مقابل در بحث شخص ثالث بالغ بر 140 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده‌ایم و در بخش غیرثالث نیز نزدیک به 35 میلیارد تومان خسارت به مشتریان پرداخت شده است.

وی افزود: ما احتمال می‌دهیم تا پایان سال حدود 120 تا 130 میلیارد تومان خسارت داشته باشیم که درصددیم با افزایش سرمایه و جذب سرمایه‌گذار این بدهی‌ها و خسارات پرداخت شود.

مدیرعامل بیمه توسعه همچنین از ارتقاء سطح توانگری مالی از رتبه چهار به رتبه دو خبر داد و گفت: در نظر داریم تا با افزایش سرمایه و منابعی که جذب خواهیم کرد، سطح توانگری خود را به رتبه یک برسانیم.

دارابی با بیان این‌که شرکت‌های بیمه لازم است در پرداخت به موقع خسارات پیش‌قدم باشند چرا که این امر موجب اجرای اصل مشتری‌مداری و همچنین بالا‌رفتن پرتفوی شرکت بیمه می‌شود، گفت: مشتری‌مداری در شرکت بیمه توسعه نیز به عنوان یک اصل محوری مدنظر بوده است و ما برهمین اساس سامانه پرداخت خسارت ظرف 20 دقیقه را طراحی کرده‌ایم، اما در سال اخیر مشکلاتی برای ما پیش آمد که بخشی از تقصیر ما بودیم و انحرافاتی در برنامه شرکت به وجود آمده بود و شرکت دچار اختلال‌های جزیی درون‌سازمانی شد.

مدیر عامل بیمه توسعه تاکید کرد که تاخیر در پرداخت خسارت با اراده مدیران شرکت نبوده است، بلکه یک ناهنجاری غیرعمدی و غیرارادی بود و بر همین اساس بیمه مرکزی تشخیص داد که مدتی تعلیق در کار ما ایجاد شود که به زودی رفع خواهد شد.

وی افزود: همه سهامداران تلاش خود را کرده‌اند که با منابع خوبی که در بیمه مرکزی داریم و همچنین لطفی که بیمه مرکزی داشته توافقات نسبی به عمل آمد و مشکل شرکت به زودی برطرف خواهد شد.

دارابی خاطر نشان کرد که بخشی از مشکل برای افزایش سرمایه در پروسه‌های بورسی قرار دارد که آن هم به زودی برطرف خواهد شد. همچنین بخشی از بدهی ما به ناجا و وزارت بهداشت باقی می‌ماند که قرار است یا از طریق بیمه اتکایی که در بیمه مرکزی داریم این بدهی‌ها پرداخت شود و یا از جذب منابع آن را پرداخت کنیم.

مدیر عامل بیمه توسعه خاطر نشان کرد: بیمه مرکزی در سال‌های اخیر توانسته نقش مهمی در فرهنگ‌سازی بیمه در کشور داشته باشد. ضمن آنکه نقش نظارتی و همچنین نقش حمایتی خود را از شرکت‌های بیمه ایفا می‌کند.

مدیرعامل بیمه توسعه خاطر نشان کرد:کلیه موارد مالی فیمابین بیمه توسعه و صندوق تامین خسارت های بدنی تسویه شده و بیمه توسعه تنها شرکتی است که میزان بدهی خود به این صندوق را تا این حد کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در سایت کدال، حسابرس قانونی و مورد تایید بیمه مرکزی تایید کرده که پس از کسر بدهی های بیمه مرکزی به توسعه و بالعکس،‌ بیمه مرکزی 18میلیارد و 300 میلیون تومان به بیمه توسعه بدهکار است. بیمه توسعه در سال 1393 در حدود 30 میلیارد تومان فروش داشته است و 170 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است. با توجه به این که سهم بیمه مرکزی از اتکایی سال 1393 در حدود 25 میلیارد تومان می شود، مجموعا بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حدود 40 میلیارد تومان به بیمه توسعه بدهکار است که این مبلغ می تواند کمک شایان توجهی به بیمه توسعه در روند پرداخت خسارات کند .

همچنین به گفته مسوولان این شرکت تاکنون 3بار اقدام به مزایده املاک خود کرده که به دلیل رکود اقتصادی عمومی موجود، املاک به فروش نرسیده اند اما زودی نیز موج جدیدی از مزایده املاک خود را جهت فروش و تسویه با خسارت دیدگان شروع می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄  4  =