کاهش بیش از ۱۷ درصدی قیمت سکه در بازار

در مقایسه 7 ماه امسال نسبت به سال گذشته؛

متوسط قیمت سکه در هفت ماه امسال با کاهش 17.6 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل 960 هزار تومان بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از فروردین تا مهرماه سال جاری حداکثر نوسان قیمت سکه(طرح جدید) در بازار آزاد تهران به طور متوسط حدود 65 هزار تومان رسید.

بر این اساس حداکثر متوسط قیمت در این دوره هفت ماهه حدود یک میلیون تومان و در اردیبهشت ماه و حداقل قیمت 936 هزار تومان در مهرماه رقم خورده است.

این درحالی است که بعد از افزایش بیش از35 هزار تومانی و رشد 3.8 درصدی که از فروردین تا اردیبهشت در متوسط قیمت سکه ثبت شده در بقیه ماهها در روندی کاهشی به مسیر خود ادامه داده است.

به استناد آمار و ارقام ارائه شده از سوی بانک مرکزی، بیشترین کاهش قیمت سکه از اردیبهشت تا خرداد با ریزش 3.8 درصدی ثبت شده است.

این آمار همچنین نشان می دهد که نرخ سکه طرح جدید در مهرماه نسبت به شهریور 0.3 دصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 2.8 درصد کاهش یافته است.

کاهش 65 هزار تومانی سکه طرح قدیم

اما متوسط قیمت سکه طرح قدیم در پایان مهرماه سال جاری 957 هزار تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 16.2 درصد کاهش یافته است.

همچنین بیشترین رشد قیمت سکه طرح قدیم به مانند طرح جدید با رشد چهار درصدی در اردیبهشت ماه رقم خورد است. این در حالی است که در ادامه در مسیری کاهشی قرار گرفته و با ریزش حدود 65 هزار تومانی از حدود 999 هزار تومان در دومین ماه سال به 935 هزار تومان در مهر رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

71  ⁄    =  71