ترکان: شورای پول و اعتبار نرخ سود سپرده بانک‌ها را کاهش دهد

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد گفت: در شرایطی که نرخ تورم کشور به کمتر از 18 درصد رسیده، باید نرخ سود سپرده گذاران نیز کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم از بندرگز، اکبر ترکان شامگاه سه شنبه در دیداربا نخبگان، مدیران تشکل‌های صنعتی و کشاورزی شهرستان بندرگز اظهار داشت: کاهش نرخ سود سپرده گذاران از سوی بانک‌ها و همسان شدن آن با نرخ تورم، بانک‌ها را مجاب به کاهش نرخ سود تسهیلات می‌کند.

وی افزود: با نرخ سود 28 درصدی تسهیلات بانکی نباید انتظار داشت تا صنعت کشور نیز رونق گیرد و توان رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشد.

مشاور رئیس جمهور از شورای پول و اعتبار خواست تا نسبت به کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و سپرده گذاری تصمیم جدی اتخاذ کند.

ترکان افزود: صنعتگران ما به عنوان سرمایه های اجتماعی این کشور دچار آسیب شده و دولت برای خارج شدن از رکود تورمی اقتصاد برنامه ریزی خوبی را انجام داده است.

وی اظهار کرد: به دلیل واردات بی رویه محصولاتی که ما توان تولید آن را در داخل نیز داشتیم، اعتبار تولید کنندگان در بازار کاهش یافته و اعتماد به این گروه به عنوان سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی دچار خدشه شد.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور گفت: دولت بسته اقتصادی را برای کمک به رونق اقتصادی با رویکرد کاهش تورم و ارتقاء نرخ رشد اقتصادی تهیه کرده که بخشی از آن  باید از سوی وزارتخانه‌ها عملیاتی شود.

ترکان افزود: بخشی از این سیاست های اقتصادی نیز نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است و دولت نیز لایحه خروج از رکود تورمی اقتصاد را به مجلس شورای اسلامی برای تصویب ارائه کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. مشتری بانک می گوید

    آقای ترکان مگر قصد داری سپرده گذاران را به سمت خرید سکه ودلار بکشانی؟خبرداری که نان بیش از30درصدگران شده؟سوخت وآب وبرق و…هم که الا ماشاالله.

ارسال یک پاسخ

80  −    =  72