دولت در جایگاه تصمیم‌گیری درباره حصر نیست

وزیر دادگستری کشورمان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برنامه دولت در خصوص موضوع حصر گفت: این موضوع در حوزه خارج از دولت جایگاه تصمیم‌گیری دارد و بنای دولت این است که در حوزه خودش متمرکز شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حجت‌الاسلام پورمحمدی در حاشیه نشست خبری امروز خود با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا اسیدپاشی را می‌توان در حکم محاربه و فساد فی‌الارض دانست یا نه؟ گفت: این موضوع ابهام قانونی دارد و ما در وزارت دادگستری پیشنهادی تهیه کرده‌ایم برای اینکه جرم اسیدپاشی شفاف و مشخص شود.

وی افزود: ماده واحده را به رئیس قوه قضاییه داده‌ایم تا نظرش را بگوید همزمان در دولت مطرح می‌کنیم تا به نظر مشترکی برسیم و لایحه‌ شده و به مجلس برود.

پورمحمدی با اشاره به اینکه ماده واحده قانون مجازات اسلامی جوابگوی این موضوع نیست گفت: ما می‌خواهیم این موضوع شفاف شود و از تفسیرهای مختلف پرهیز شود البته قوانین فعلی را داریم و اگر اسیدپاشی موجب ترس عمومی شود مشمول فساد فی‌الارض خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برنامه دولت در خصوص موضوع حصر گفت: این موضوع در حوزه خارج از دولت جایگاه تصمیم‌گیری دارد و بنای دولت این است که در حوزه خودش متمرکز شود.

پورمحمدی همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد اراضی که موجب فساد کشاورزی می‌شود اظهار داشت: کارها انجام شده و تصمیم‌‌ هایی هم گرفته شده وزارت مسکن و شهرسازی دنبال این موضوع است و بهتر است از وزیر مربوطه هم سؤال کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄  6  =