جنجال در پارلمان اردن بخاطر نمایندۀ ضد زن

رییس مجلس اردن ناچار شد جلسه صبح چهارشنبه پارلمان را که برای بحث و بررسی در باره لایحه قانون مالیات بر درآمد تشکیل شده بود، به دلیل از حد نصاب خارج شدن تعداد اعضا در صحن مجلس، به زمان دیگری موکول کند.

شبکه العالم: رییس مجلس اردن ناچار شد جلسه صبح چهارشنبه پارلمان را که برای بحث و بررسی در باره لایحه قانون مالیات بر درآمد تشکیل شده بود، به دلیل از حد نصاب خارج شدن تعداد اعضا در صحن مجلس، به زمان دیگری موکول کند.

این در حالی بود که تعدادی از اعضای فراکسیون زنان از صحن اصلی خارج شده و به بالکن های پارلمان رفتند تا اعتراض خود را به یکی از نمایندگان مرد که به آنان توهین کرده بود، نشان دهند.

روز گذشته وقتی که یحیی السعود، در حال سخنرانی در وقت مخصوص خود در جلسه عصرگاهی مجلس بود؛ "هند الفایز" نماینده زن فراکسیون زنان مجلس، چند بار حرف او را قطع کرد و السعود که از این مساله، عصبانی شده بود، گفت: خدا لعنت کند کسی را که پای زنان را به مجلس باز کرد!

وی سپس از زنان خواست در خانه های خود بنشینند و به کارهای خانه سرگرم شوند.

هند الفایز در پاسخ به این حرف السعود، گفت: عضو فراکسیون زنان بودن، بر کسانی که پیش از این در خیابان ها بساط پهن می کردند، شرف دارد.

در ادامه نمایندگان زن از السعود خواستند که از آنها عذرخواهی کند و یکی از آنها نیز پیگرد وی را خواستار شد.

در نشست امروز پارلمان اردن، عاطف الطراونه، رییس پارلمان، از معاون خود برای بازگرداندن اعضای فراکسیون زنان به صحن مجلس کمک گرفت اما در نهایت تعداد نمایندگان به حد نصاب نرسید و رای گیری برای لایحه قانونی مزبور به زمان دیگری موکول شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =