روند رتبه انتشار مقالات دانشمندان ایرانی

داود کاظمی عصر امروز در نخستین همایش ملی شیمی و فناوری نانو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهر، با اشاره به تاریخچه نانو در کشور، اظهار داشت: نانو در ایران در سال 80 با کمیته نانوتکنولوژی راه اندازی شد.

خبرگزاری تسنیم: داود کاظمی عصر امروز در نخستین همایش ملی شیمی و فناوری نانو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهر، با اشاره به تاریخچه نانو در کشور، اظهار داشت: نانو در ایران در سال 80 با کمیته نانوتکنولوژی راه اندازی شد.

وی افزود: در سال‌های اولیه حدود شش مقاله در کشور چاپ شد و حضور ایران در بین 15 کشور برتر دنیا در زمینه نانو ناباورانه بود.

دبیر منابع انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو نهاد ریاست جمهوری با اشاره به بخش‌های مختلف ستاد نانو ، گفت: این بخش‌ها شامل توسعه سرمایه انسانی، ترویج عمومی، تجاری‌سازی و توسعه فناوری است.

کاظمی با بیان اینکه باشگاه نانو دانش آموزان راه اندازی شده است، تصریح کرد: در این باشگاه بیش از 320 هزار دانش آموز آموزش می‌بینند و تاکنون پنج المپیاد دانش آموزی هم برگزار شده است.

وی با اشاره به وجود هفت آزمایشگاه در هفت استان کشور، خاطرنشان کرد: در سال 91 این آزمایشگاه‌ها با همکاری آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است که سبب ایجاد خودباوری در دانش آموزان می‌شود.

دبیر منابع انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه 66 هزار دانشجوی کارشناسی آموزش داده شده و چهار مسابقه ملی دانشجویی در کشور برگزار شده است، گفت: همین طور حمایت تشویقی از دانشجویانی که کار تحقیقی خود را به سرانجام می‌رسانند داده می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه در انتشار مقالات ISI از رتبه 56 در سال‌های آغاز این تکنولوژی به رتبه هفت در سال 2014 رسیده‌ایم، گفت: 14 سال از عمر ستاد گذشته و پیگیری‌ها برای این است که 10 سال آینده تحقیقات کاربردی داشته باشیم و به دستاوردهای خوبی برسیم.

وی افزود: تاکنون 52 میلیارد تشویق مستقیم به خود افراد محقق پرداخت شده و تنها در سال 92 حدود 15 میلیارد در این زمینه پرداخت شده است، به ازای هر مقاله 1.5 میلیون تومان داده می‌شود که با توجه به بالاتر رفتن کیفیت مقاله پاداش افزایش می‌یابد.

دبیر منابع انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه برترین مقاله تاکنون در سال 92 و از دانشگاه سیستان و بلوچستان فرستاده شده است، گفت: شبکه آزمایشگاهی از سال 84 در کشور راه اندازی شده و  880 دستگاه در 60 آزمایشگاه کشور در حال کار کردن هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  +    =  74