جابه‌ جایی مقام ابراهیم (ع) جنجال ‌آفرین شد

در حالی که هنوز جدال بر سر تغییر مکان مدفن پیامبر(ص) در مدینه منوره نزد سعودی‌ها پایان نگرفته است، پیشنهاد جابه‌جایی مقام حضرت ابراهیم(ع) در صحن مسجدالحرام در این کشور جنجال‌آفرین شد.

خبرگزاری ایکنا: در حالی که هنوز جدال بر سر تغییر مکان مدفن پیامبر(ص) در مدینه منوره نزد سعودی‌ها پایان نگرفته است، پیشنهاد جابه‌جایی مقام حضرت ابراهیم(ع) در صحن مسجدالحرام در این کشور جنجال‌آفرین شد.

 "عبدالعزیز الحربی"، رئیس مجمع زبان عربی و استاد زبان در دانشگاه "ام القری" عربستان، پیشنهاد جابه‌جایی مقام حضرت ابراهیم(ص) و قراردادن آن در محدوده انتهایی مطاف را ارائه کرده است!

این پیشنهاد در جامعه عربستان با واکنش‌هایی از سوی موافقان و مخالفان همراه بوده است، به‌گونه‌ای که الحربی در دفاع از پیشنهاد خود با اشاره به اینکه در شرع هیچ دلیلی بر حرام یا ممنوع بودن جابه‌جایی این مقام مبارک ذکر نشده، علت اصلی این درخواست را ازدحام جمعیت در این نقطه از مطاف و در مضیقه بودن حجاج و نمازگزاران اعلام کرد.

وی در توجیه سخنان خود گفت: مکان اصلی مقام حضرت ابراهیم(ع) از ابتدا کنار کعبه بوده است؛ بنابراین این مقام اکنون نیز در جای صحیح خود قرار ندارد! از سوی دیگر مخالفان این پیشنهاد ضمن اعتراض به پیشنهاد الحربی، اعلام کردند: با جابه‌جایی این مقام، هویت مکه و میراث تاریخی و دینی این شهر به خطر خواهد افتاد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  52  =  55